Η εταιρεία μεταφοράς αυτοκινήτων Top Line διαθέτει στο στόλο της 35 ιδιόκτητα φορτηγά και 17 συνεργαζόμενα. Όλα τα φορτηγά της εξοπλίζονται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα φόρτωσης για την ασφαλή μεταφορά των οχημάτων. Πρόσφατα αγόρασε ένα καινούργιο DAF CF, με αυτοκινητάμαξα μάρκας Kassbohrer και ταξιδεύει εντός και εκτός Ελλάδας. Συναντήσαμε τον οδηγό του, Γιώργο Σουλίδη, στις εγκαταστάσεις της μεταφορικής στον Ασπρόπυργο, ο οποίος μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το CF, κυρίως στο ζήτημα της αξιοπιστίας και της οικονομίας.
Καμπίνα
Η καμπίνα είναι χρώματος λευκού, μη μεταλλικού, τύπου Sleeper. Οι κύριοι και ευρυγώνιοι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι. Τα φώτα ημέρας είναι με τέσσερα Led σε κάθε πλευρά και είναι ενσωματωμένα στα φωτιστικά σώματα. Οι προβολείς ομίχλης είναι τοποθετημένοι στον προφυλακτήρα. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ξύστρα πάγου για τον ευκολότερο καθαρισμό του παρμπρίζ και των πλευρικών παραθύρων τους χειμερινούς μήνες. Το πλάτος της καμπίνας είναι 2.300 χιλιοστά.
Εργονομικό εσωτερικό
Η είσοδος στο εσωτερικό της καμπίνας γίνεται από δύο σκαλοπάτια με το πρώτο να βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος για την ευκολότερη από/επιβίβαση του οδηγού. Το τιμόνι είναι μαλακής υφής, μαύρου χρώματος, και από τα κουμπιά που είναι τοποθετημένα σε αυτά γίνεται ο χειρισμός του ηχοσυστήματος, του περιοριστή ταχύτητας και του cruise control. Το εσωτερικό είναι σε χρωματισμό Dark Sand, το ταμπλό έχει μαύρο φινίρισμα και η επένδυση καμπίνας είναι με ύφασμα. Το κάθισμα οδηγού είναι τύπου Comfort Air, με πνευματική στήριξη μέσης. Διαθέτει ενσωματωμένο προσκέφαλο και ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Επιπλέον, εφοδιάζεται με υποβραχιόνιο στη δεξιά πλευρά του. Το κάθισμα του συνοδηγού είναι σταθερό και φέρει επίσης ενσωματωμένο προσκέφαλο και ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Το κρεβάτι είναι αυξημένων διαστάσεων και έχει εύκολη πρόσβαση. Αυξημένοι είναι οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό της καμπίνας με πολλές και έξυπνες λύσεις όπως τα τρία ανοικτά κουτιά, συνολικού όγκου 260 λίτρων, προσβάσιμα με ανάκλιση του κρεβατιού. Ακόμη διατίθεται ένα κουτί 85 λίτρων στην αριστερή πλευρά και ένα ακόμη με την ίδια χωρητικότητα στη δεξιά πλευρά. Το ψυγείο έχει χωρητικότητα 33 λίτρα και βρίσκεται κάτω από το κρεβάτι. Η σωστή θερμοκρασία επιτυγχάνεται από το Air Condition ενώ ο αυτόματος έλεγχος θερμοκρασίας (ATC) τη διατηρεί αυτόματα στο εσωτερικό της καμπίνας όπως την έχει επιλέξει ο οδηγός.
Επικοινωνία και βοηθητικά συστήματα του οδηγού
Για την ψυχαγωγία του οδηγού διατίθεται το Truck Navigation Radio με οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Παρέχει τη δυνατότητα αναπαραγωγής μέσω Bluetooth και διαθέτει σύνδεση USB για iPod, iPhone ή παρόμοιες συσκευές. Το ηχοσύστημα είναι συνδεδεμένο με έξι ηχεία. Επίσης, περιλαμβάνει micro SD Card με χάρτες πλοήγησης για τη Δυτική Ευρώπη.
Προστασία και ασφάλεια
Το CF εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας βοηθώντας τον οδηγό να ξεπερνάει καθημερινά δύσκολες οδηγικές καταστάσεις. Κορυφαίο όλων το σύστημα Adaptive Cruise Control το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία μετωπικής σύγκρουσης (FCW) και προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (ΑEBS). Επίσης, εφοδιάζεται με το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System) το οποίο ενημερώνει διαρκώς τον οδηγό αν κινείται κάποιο άλλο όχημα στην αριστερή ή δεξιά πλευρά του φορτηγού. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας του οχήματος (VSC) βοηθά στην πρόληψη του διπλώματος και της ανατροπής του οχήματος. Επιπλέον, το immobiliser του κινητήρα είναι με αναστολέα καυσίμου και διακοπή του κυκλώματος της μίζας.
Αναρτήσεις και άξονες
Ο εμπρόσθιος άξονας είναι τύπου 161Ν και η μέγιστη ικανότητα φόρτισης είναι 8 τόνοι. Φέρει αερανάρτηση δύο σημείων με αμορτισέρ. Ο οπίσθιος κινητήριος άξονας είναι τύπου SR1344 με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση 4 σημείων, αμορτισέρ και αντιστρεπτική δοκό. Η μέγιστη ικανότητα φόρτισης είναι 11,5 τόνοι. Επιπλέον διαθέτει μηχανικό κλείδωμα διαφορικού.
Κινητήρας – Μετάδοση
Το CF εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα ΜΧ-11, με 6 κυλίνδρους και χωρητικότητα 10,8 λίτρα. Η απόδοσή του είναι 449 ίπποι στις 1.600 σ.α.λ και ροπή 2.300 Nm από τις 950 έως τις 1.125 σ.α.λ. για την τελευταία σχέση του κιβωτίου, ενώ για τις υπόλοιπες σχέσεις η ροπή είναι 2.200 Nm στο ίδιο εύρος στροφών. Πληροί τις προδιαγραφές ρύπων σύμφωνα με το Euro 6 OBD-C. Μετά από πέντε λεπτά λειτουργίας στο ρελαντί σβήνει ο κινητήρας για εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση της ρύπανσης. Συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο TraXon 12ΤΧ2210, 12 σχέσεων με τελική σχέση μετάδοσης 2,38.
Σύστημα πέδησης
Εφοδιάζεται με αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους άξονες και διπλό κύκλωμα αέρα με ηλεκτρονικό έλεγχο (EBS). Το βοηθητικό σύστημα πέδησης αποτελείται από μηχανόφρενο και ZF Intarder με μέγιστη απόδοση πέδησης 500 Kw.
Πλαίσιο
Το μεταξόνιο είναι 5.550 χιλιοστά και ο οπίσθιος πρόβολος 2.650 χιλιοστά. Το ύψος της πλαϊνής δοκού είναι 260 χιλιοστά, πάχους 7 χιλιοστών. Επιπλέον διαθέτει εσωτερική ενίσχυση σε όλο το μήκος του πλαισίου. Η μονάδα DPF/SCR όπως και η απόληξη της εξάτμισης είναι τοποθετημένες στη δεξιά πλευρά. Οι αλουμινένιες δεξαμενές καυσίμου βρίσκονται και στις δύο πλευρές του πλαισίου και έχουν χωρητικότητα 450 και 340 λίτρων. Η δεξαμενή Adblue είναι τοποθετημένη στην αριστερή πλευρά και έχει χωρητικότητα 45 λίτρων.
Η άποψη του οδηγού
Οδηγός του DAF CF της εταιρείας Topline είναι ο Γιώργος Σουλίδης ο οποίος μας κατέθεσε την εμπειρία του από το φορτηγό. «Καταρχάς μου αρέσει η ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό της καμπίνας. Καθημερινά χρειάζεται να ανέβω και να κατέβω αρκετές φορές, οπότε τα χαμηλά σκαλοπάτια του με διευκολύνουν σημαντικά. Δεν κουράζομαι και θεωρώ ότι η χαμηλή καμπίνα εί-ναι εργονομική και λειτουργική για τις ανάγκες της δουλειάς μας.
Μου αρέσει επίσης ότι έχει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι είναι εύκολα προσβάσιμοι. Το κρεβάτι είναι φαρδύ και έχει μαλακό στρώμα. Ακόμη η ορατότητα από τη θέση οδήγησης είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Στο δρόμο το νούμερο ένα πλεονέκτημα του αυτοκινήτου θεωρώ ότι είναι ο κινητήρας του. Έχει καλή απόκριση και πιάνει σχετικά γρήγορα υψηλές ταχύτητες. Επίσης, θέλω να τονίσω ότι είναι ιδιαίτερα οικονομικός σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει ο υπολογιστής ταξιδιού. Για τις ανάγκες της δουλειάς μας η συγκεκριμένη ιπποδύναμη και ροπή είναι ιδανικές (449 ίπποι και 2.300 Nm). Επιπλέον, η συνεργασία του με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 12 σχέσεων είναι καλή, αλλάζοντας ομαλά τις ταχύτητες. Γενικά θεωρώ ότι το DAF CF είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο απ’ όλες τις απόψεις και στην πορεία θα βγει αντάξιο των προσδοκιών μας».
Συνέντευξη Γιώργου Αϊβάζογλου
Ο ιδιοκτήτης της Top Line Γιώργος Αϊβάζογλου μας έδωσε το προφίλ της εταιρείας του, την οργάνωσή της καθώς επίσης μας μίλησε για τα κριτήρια επιλογής του CF.
«Από το 1995 βασικό μας έργο είναι οι εθνικές και διεθνείς μεταφορές οχημάτων. Σήμερα η εταιρεία έχει εξελιχθεί και πλέον δραστηριοποιείται στο Finished Vehicles Logistics και στο Fleet Management. Παράλληλα προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα πλήθος υπηρεσιών (περιοδικοί έλεγχοι κατά την αποθήκευση των οχημάτων, τοποθετήσεις αξεσουάρ και εξοπλισμού, εκτελωνισμοί) και δημιουργούμε και νέες υπηρεσίες (tailor made) προσαρμοζόμενες στις ανάγκες τους. Οι εγκαταστάσεις μας βρίσκονται στη Μαγούλα και στον Ασπρόπυργο, σε κομβικά σημεία, εύκολα προσβάσιμα μέσω της Αττικής Οδού. Εκεί υπάρχουν 8.500 θέσεις στάθμευσης καθώς επίσης και σύγχρονο φανοβαφείο για την αντιμετώπιση και επισκευή οποιουδήποτε προβλήματος μπορεί να προκύψει κατά τη μεταφορά και αποθήκευση των οχημάτων. Επίσης υπάρχει γραμμή πλυσίματος και ποιοτικού έλεγχου των οχημάτων που δρομολογούνται προς παράδοση κατ’ εντολή του πελάτη μας. Ο στόλος μας αποτελείται από 35 ιδιόκτητα φορτηγά και 17 συνεργαζόμενα. Όλα μας τα φορτηγά διαθέτουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα φόρτωσης, όπως ορίζονται από τα πανευρωπαϊκά πρότυπα, για την ασφαλή μεταφορά των οχημάτων. Η εταιρεία μας διαθέτει οργανωμένο σύστημα μηχανογράφησης (custom made) και σύστημα truck on road, παρακολούθησης των παραδόσεων. Παρά την οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία μας προχώρησε σε επενδύσεις και σχεδιασμό, για την επόμενη πενταετία. Αυτή τη στιγμή έχουμε ξεκινήσει την ανανέωση του στόλου μας, παραλαμβάνοντας πριν από δυο μήνες το πρώτο μας φορτηγό από την DAF. Μετά από αξιολόγηση που πραγματοποιήσαμε καταλήξαμε στην προμήθειά του, με δυο κριτήρια. Πρώτα από όλα καλύπτει τις προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να έχουμε και κατά δεύτερο θέλαμε να ανταποδώσουμε στον Όμιλο Σφακιανάκη, που μας τιμά εδώ και πολλά χρόνια με τη συνεργασία του και την εμπιστοσύνη που μας δείχνει.