Τροχοί & TIR

Στην Πίνδο με το εξακύλινδρο Volkswagen Amarok

Κατασκευασμένο για σκληρή χρήση, με στιβαρή κατασκευή και άφθονη δύναμη χάρη στο πανίσχυρο μηχανικό σύνολο, το εξακύλινδρο Volkswagen Amarok σε προκαλεί να το δοκιμάσεις στα όριά του. Φτάνοντας την
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/01/2020 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Amarok διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ. Αυτό το σύστημα κίνησης 4Χ4 με κεντρικό διαφορικό Torsen, προσφέρει ισορροπημένη βασική κατανομή 40:60 για όλες τις χρήσεις Onroad και Offroad, αυξάνοντας σημαντικά την πρόσφυση στις στροφές.
Το Amarok διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ. Αυτό το σύστημα κίνησης 4Χ4 με κεντρικό διαφορικό Torsen, προσφέρει ισορροπημένη βασική κατανομή 40:60 για όλες τις χρήσεις Onroad και Offroad, αυξάνοντας σημαντικά την πρόσφυση στις στροφές.

Κατασκευασμένο για σκληρή χρήση, με στιβαρή κατασκευή και άφθονη δύναμη χάρη στο πανίσχυρο μηχανικό σύνολο, το εξακύλινδρο Volkswagen Amarok σε προκαλεί να το δοκιμάσεις στα όριά του. Φτάνοντας την οδηγική απόλαυση στα ύψη, προσφέρει την άνεση που περιμένει ο επιβάτης από ένα όχημα της κατηγορίας Premium και σε κάνει να θέλεις να το αποκτήσεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα πιάσεις το τιμόνι του. Οδηγούμε την έκδοση με τους 258 ίππους (272 ίπποι με τη λειτουργία overboost) και τα 580 Nm ροπής, από την Αθήνα στα βουνά της Πίνδου, και έπειτα διασχίζουμε κακοτράχαλους δρόμους, εκεί που είναι το πραγματικό πεδίο δράσης του.

Στο δρόμο με το Amarok

Αιχμή του δόρατος για το Amarok αποτελεί ο εξακύλινδρος κινητήρας του με τους 258 ίππους με βραχυπρόθεσμη ισχύ έως 272 ίππους χάρη στη λειτουργία overboost. Η μέγιστη ροπή του είναι 580 Nm η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.400 σ.α.λ. Όλα αυτά σε συνεργασία με το κορυφαίο αυτή τη στιγμή στην κατηγορία του αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και τη μόνιμη τετρακίνηση 4Motion. Από τα πρώτα πλεονεκτήματα που καταγράφουμε είναι η δυνατότητά του να πιάνει άμεσα υψηλές ταχύτητες, καθώς τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται μόλις σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 207 χλμ./ώρα. Ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο τρόπους οδήγησης, στη D όπου είναι η κανονική και την S η οποία ενδείκνυται για σπορ και γρήγορη οδήγηση. Με την επιλογή της D οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται περίπου στις 1.800 σ.α.λ και ο δείκτης του στροφόμετρου πέφτει ομαλά στις 1.400 σ.α.λ. Με την όγδοη σχέση στο κιβώτιο τα 100 χλμ/ώρα έρχονται στις 1.620 σ.α.λ.

Αν ο οδηγός θέλει να κινήσει ακόμη πιο σβέλτα το pick-up αρκεί να επιλέξει τη λειτουργία S, όπως κάναμε εμείς στις ανηφόρες του Δομοκού, με τις αλλαγές να γίνονται σε υψηλότερο εύρος στροφών, από τις 1.600 έως τις 2.300 και η ροπή να γίνεται αντιληπτή σε όλες τις σχέσεις. Με 73 χλμ/ώρα και με έβδομη σχέση στο κιβώτιο, στο μέσον της ανηφόρας, πατούμε δυνατά το γκάζι, και σε τέσσερα δευτερόλεπτα φτάνει στα 109 χλμ /ώρα. Επίσης ένα άλλο ξεχωριστό στοιχείο του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη είναι ο τρόπος με τον οποίο αλλάζει τις σχέσεις, ομαλά, χωρίς να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Γενικότερα, το συγκεκριμένο κιβώτιο χάρη στις μακρύτερες σχέσεις κρατά χαμηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, επιτυγχάνει καλύτερη κατανάλωση καυσίμου και παράλληλα διασφαλίζει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και εκπομπών CO2. Ακόμα, εκτιμήσαμε το γεγονός ότι σε υψηλές ταχύτητες δεν περνούν αεροδυναμικοί θόρυβοι στο εσωτερικό, ούτε από τα ελαστικά, αποτέλεσμα βέβαια της καλής ηχομόνωσης.

Στα βουνά της Πίνδου

Αφήνουμε πίσω μας την εθνική οδό Τρικάλων-Άρτας μέσω Πύλης και πλέον κατευθυνόμαστε σε αχαρτογράφητους χωματόδρομους, έχοντας πάντοτε εμπιστοσύνη στις τρομερές εκτός δρόμου δυνατότητες του Amarok. Χάρη στη μεγάλη ικανότητα αναρρίχησης μπορεί να ανέβει σε πλαγιές με κλίση 45ο ακόμη και με 1 τόνο φορτίου. Το μεταξόνιό του στα 3,09 μέτρα διασφαλίζει σταθερότητα σε πλαγιές με κλίση 50ο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος του επιτρέπει να κινηθεί σε ράμπες με γωνία από 15,6ο έως 20,1ο. Η μέγιστη γωνία προσέγγισης είναι στις 29,5ο και η γωνία αποχώρησης στις 24ο. Επιπλέον, κινείται με ευκολία σε υδάτινα εμπόδια βάθους 50 εκατοστών. Σε πετρώδη οδοστρώματα κινηθήκαμε με ταχύτητα άνω των 65 χλμ/ώρα όπου εκτιμήσαμε πραγματικά την ποιότητα των αναρτήσεων καθώς και την απουσία τριξίματος από τα πλαστικά.

Επίσης, η υποβοήθηση κατάβασης εξασφαλίζει μέσω μείωσης του αριθμού των στροφών του κινητήρα ελεγχόμενη και ασφαλή κατάβαση σε απότομους και ανώμαλους δρόμους. Χωρίς να πατάει ο οδηγός το φρένο η ταχύτητα διατηρείται σταθερή και αργή.

Επιβλητική παρουσία

Το Amarok σε κερδίζει από την πρώτη επαφή μαζί του. Αυτή άλλωστε είναι η γοητεία ενός αυτοκινήτου. Να το δεις και να σου αρέσει. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο είναι όμορφο, με έντονες γραμμές και επιβλητική σχεδίαση. Το σπορ χαρακτηριστικό μπροστινό μέρος του με διπλές λωρίδες χρωμίου, προβολείς Bi-Xenon καθώς και μια δυναμική πορεία γραμμών αμαξώματος, δημιουργούν ξεχωριστές εντυπώσεις. Επίσης, το μπλε μεταλλικό του χρώμα δεν αφήνει κανένα περιθώριο για αρνητική κριτική.

Μοντέρνα σχεδίαση εσωτερικού

Το Amarok προορίζεται για μακρινά ταξίδια οπότε οι επιβάτες του πρέπει να έχουν την αντίστοιχη άνεση και εργονομία κατά τη διάρκειά του. Οι τρεις πίσω έχουν στη διάθεσή τους μια πρίζα για φόρτιση των ηλεκτρονικών τους συσκευών καθώς και ποτηροθήκη η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα. Το μοναδικό μειονέκτημα που σημειώνουμε είναι ο περιορισμένος χώρος για τα πόδια τους, στην περίπτωση που ο οδηγός ή ο συνοδηγός είναι ψηλά άτομα κ τραβήξουν αρκετά εκατοστά πίσω το κάθισμά τους. Οι δύο μπροστινοί επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τους ώμους τους. Τα δερμάτινα καθίσματα δέχονται αρκετές ρυθμίσεις και είναι θερμαινόμενα. Επίσης, σημαντικό στοιχείο που πρόκειται να εκτιμήσει ο οδηγός και ο συνοδηγός είναι η προέκταση του καθίσματος στο μπροστινό μέρος έτσι ώστε τα πόδια τους να μην είναι σε κάθετη θέση. Στη μέση του ταμπλό είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής με πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες app, στο ηχοσύστημα καθώς και στο Navigation. Πολύ πρακτική είναι η θήκη στο ταμπλό η οποία είναι εύκολα προσβάσιμη, πάνω στην οποία μπορεί να τοποθετηθεί το κινητό τηλέφωνο και άλλα μικροαντικείμενα.

Καρότσα

Το σκληρό πλαστικό κάλυμμα στην καρότσα αποτρέπει ζημιές και φθορές από αιχμηρά αντικείμενα κατά τη διάρκεια του φορτώματος. Στο δάπεδο είναι τοποθετημένοι τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης φορτίου για την καλύτερη στήριξή του. Στο αριστερό τμήμα των πλαϊνών τοιχωμάτων διατίθεται πρίζα για τις βραδινές εργασίες. Το πλάτος του χώρου φόρτωσης είναι 1.222 χιλιοστά, το ύψος της καρότσας 508 χιλιοστά και η επιφάνεια χώρου φόρτωσης είναι 2,52 κ.μ. Να αναφέρουμε ότι στο πάτωμα της καρότσας χωράνε τρία δέματα χόρτου με διαστάσεις, 1.100 χιλιοστά μήκος, 500 χιλιοστά πλάτος και 350 χιλιοστά ύψος. Στο δια ταύτα για το εξακύλινδρο Volkswagen Amarok μπορούν να γραφτούν δεκάδες πλεονεκτήματα και οφέλη τα οποία το κάνουν πραγματικά ασυναγώνιστο στην κατηγορία του. Πρόκειται για ένα ομοιογενές σύνολο, με δυναμικά χαρακτηριστικά τα οποία θα εκτιμηθούν άμεσα από τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες. Ένα είναι το μόνο βέβαιο. Με το Amarok η οδήγηση μετατρέπεται σε πραγματική απόλαυση.

PreviousNext