Τροχοί & TIR

Ford Trucks: Το F-Max κατακτά την Ιβηρική

Βρεθήκαμε πρόσφατα στην πίστα της Χαράμα στην Ισπανία, όχι μόνο για να παρακολουθήσουμε το φημισμένο Γκραν Πρι φορτηγών, αλλά και για την επίσημη έναρξη της αντιπροσώπευσης της Ford Trucks σε Ισπανί
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 18/01/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Βρεθήκαμε πρόσφατα στην πίστα της Χαράμα στην Ισπανία, όχι μόνο για να παρακολουθήσουμε το φημισμένο Γκραν Πρι φορτηγών, αλλά και για την επίσημη έναρξη της αντιπροσώπευσης της Ford Trucks σε Ισπανία και Πορτογαλία. Η Ford δείχνει αποφασισμένη να κάνει το βήμα παραπάνω, και όπως όλα δείχνουν, θα έχουμε για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες νέο κατασκευαστή φορτηγών με εμπορική παρουσία σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Μέχρι τώρα, όλες οι απόπειρες που έγιναν δεν ευδοκίμησαν, και οι γνωστοί εφτά κατασκευαστές –πέντε αν λάβουμε υπόψη πως Volvo/Renault και MAN/Scania ανήκουν σε ένα γκρουπ– είχαν το 100% σχεδόν των ταξινομήσεων χωρίς κανέναν ανταγωνιστή. Αυτό φαίνεται πως αλλάζει, καθώς η Ford Trucks μεγαλώνει διαρκώς το εμπορικό της αποτύπωμα. Μέχρι πρόσφατα, η Ford Trucks ήταν οικείο όνομα μόνο στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια, στη Μεγάλη Βρετανία (κάμποσα χρόνια πριν) και την Ανατολική Ευρώπη.

Παντού στην Ευρώπη

Η αρχή στη Δυτική Ευρώπη έγινε λοιπόν με την αντιπροσώπευση των φορτηγών Ford από την Oneshop με ένα (προς το παρόν) σημείο πωλήσεων και σέρβις στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στη Λισαβόνα. Μέχρι το 2021 θα ακολουθήσουν κι άλλες τέσσερις πορτογαλικές πόλεις. Ταυτόχρονα, ο Ισπανός ντήλερ F-Trucks Autumotive Hispania θα δραστηριοποιείται σε εννέα σημεία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Otosan, Haydar Yenigόn δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου στην Ισπανία ότι «είμαστε χαρούμενοι γιατί φτάσαμε σε ένα σημείο όπου, “σπάμε” το καλούπι της βιομηχανίας βαρέων οχημάτων, την καθεστηκυία τάξη αν προτιμάτε. Tο νέο F-Max μας έφερε την κορυφαία διάκριση, όντας το Φορτηγό της Χρονιάς 2019 χάρη στον σχεδιασμό, το μηχανολογικό του βάθος και την αποδοτικότητά του, απέναντι σε εγνωσμένης αξίας ανταγωνιστές, οπότε δεν θα αφήσουμε τη συγκυρία να περάσει ανεκμετάλλευτη».

Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, το F-Max έδωσε επιπλέον ώθηση στα σχέδια επέκτασης της Ford Trucks. ‘Εχοντας ήδη παρουσία σε 44 χώρες σε τρεις ηπείρους –Ευρώπη, Ασία και Αφρική– οι προβλέψεις αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω, με στόχο να υπάρχει παρουσία σε τουλάχιστον 80 αγορές μέχρι το τέλος του 2023. Σε όσες αγορές όμως και να πάει η Ford Trucks, ο μεγάλος στόχος ήταν και παραμένει, η διείσδυση στην Ευρώπη, την πιο περίκλειστη αγορά του πλανήτη: «Η Ευρώπη παραμένει η αγορά-κλειδί για τις φιλοδοξίες μας και το σχέδιο ανάπτυξης που έχουμε επεξεργαστεί. Προς αυτή την κατεύθυνση, το δίκτυό μας στην Ιταλία είναι ήδη έτοιμο, και μέχρι το 2023 θέλουμε να έχουμε παρουσία σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές».

Κοντά στους πελάτες

Όλα δείχνουν λοιπόν ότι, η Ford Trucks θα πετύχει το μέχρι πρότινος ακατόρθωτο –να αποκτήσει μερίδιο αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο. Η Ευρώπη μοιάζει εδώ και πολλές δεκαετίες, με ναρκοπέδιο για νέα εγχειρήματα κατασκευαστών φορτηγών, καθώς οι ντόπιες εταιρείες θεωρούνται παγκοσμίως η αφρόκρεμα του κλάδου και χωρίς επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε υποδομές και δίκτυο αποδείχθηκε πως ήταν μάταια οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια. Ακόμη και κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας (από Ασία κυρίως) όταν είδαν τα δύσκολα, τα παράτησαν. Γιατί λοιπόν να πετύχει η Ford; Καταρχάς, το ίδιο το προϊόν όπως διαπιστώσαμε και στο μεγάλο συγκριτικό με τις καμπίνες στο προηγούμενο τεύχος, είναι εξαιρετικό κι αντέχει σε οποιαδήποτε σύγκριση απέναντι στους Ευρωπαίους. Έπειτα, η εξαέρωση της γιγαντιαίας τουρκικής  αγοράς –από 35.000 ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών το χρόνο, έχει πέσει στις σχεδόν 7.000 μονάδες- υποχρεώνει τη Ford να κοιτάξει προς δυσμάς για να καλύψει τις απώλειες. Σκοπός είναι σε λίγα χρόνια το 50% του τζίρου να προέρχεται από την Ευρώπη.

Η Ford θέλει να δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες της, το δίκτυο διανομέων και το aftersales. Σε αυτό το πνεύμα, η πανευρωπαϊκή συμφωνία για υπηρεσίες σέρβις με την TIP Trailer Services θα φροντίζει τους πελάτες ενόσω το δίκτυο αναπτύσσεται. Οι επενδύσεις τέλος, σε πανάκριβα τμήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης όπως ο κινητήρας Ecotorq και το νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο κατασκευής Ford, δείχνουν την πρόθεση να υποστηριχθεί σοβαρά το F-Max, και το τεχνολογικό βάθος του τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης της εταιρείας. Το ερώτημα λοιπόν είναι εύλογο. Τι ακριβώς απαιτείται για να ευδοκιμήσει το πλάνο της εταιρείας; Η κατ’ ιδίαν απάντηση των στελεχών της Ford Trucks είναι εύγλωττη: «θέλουμε μέχρι το 2023 μερίδιο αγοράς μίνιμουμ 5% σε κάθε ευρωπαϊκή αγορά, και θα το έχουμε». Ακριβώς σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσουμε, ότι στην Ελλάδα, η Ford έχει πετύχει το στόχο της και μάλιστα στο διπλάσιο, αφού μέχρι τον Οκτώβριο κατείχε το 10% των πωλήσεων των βαρέων φορτηγών, ποσοστό που μέλλει να αυξηθεί φθάνοντας στο Δεκέμβρη του 2019.

PreviousNext