Τα πούλμαν της Volvo ανανεώθηκαν, κι ενσωματώνουν πλέον όλο το, τελευταίας κοπής, εξεζητημένο τεχνολογικό υπόβαθρο του Σουηδού κατασκευαστή, από VDS μέχρι I-Shift και εξ αποστάσεως δυνατότητα ελέγχου της ταχύτητας κίνησης –οδηγούμε το νέο 9900, την υπέρκομψη ναυαρχίδα της Volvo Buses.

Βρεθήκαμε πρόσφατα στο εργοστάσιο της Volvo στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της σουηδικής εταιρείας επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η Volvo Buses, πέρα από τα αστικά λεωφορεία και τα σασί που διαθέτει σε γνωστούς κατασκευαστές και αμαξοποιούς όπως π.χ., η Irizar, τα πούλμαν της οποίας έχουν μεγάλη πέραση στη χώρα μας, κατασκευάζει και πλήρη (integral) πούλμαν και λεωφορεία με δικά της αμαξώματα. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται τα πούλμαν 9700 και 9900.

Τον Μάιο του 2019 η εταιρεία λάνσαρε τη νέα γενιά αυτών των μοντέλων, με 8 εκδόσεις για το 9700 κι άλλες 8 για το 9900. Αν και προς το παρόν τα integral πούλμαν της Volvo δεν εισάγονται στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον της επίσκεψής μας έγκειται στο γεγονός ότι, όλα τα στοιχεία της γραμμής μετάδοσης κίνησης που αυτά διαθέτουν τοποθετούνται και σε πούλμαν άλλων εταιρειών που αγοράζουν «φασόν» από τη Volvo, και στα οποία έχουν πρόσβαση οι Έλληνες λεωφορειούχοι.

Αν και τα πούλμαν της Volvo είναι νεότατα, μετά από την εμφάνιση σχετικής ζήτησης, στην ήδη ευρεία γκάμα προστίθενται κι άλλες εκδόσεις για τη σειρά 9700 και νέος εξοπλισμός και για τα δύο πούλμαν. Συγκεκριμένα, προστίθενται νέο, τριάξονο μοντέλο στα 15 μέτρα μήκους, με πολλές επιλογές ως προς την τοποθέτηση της πίσω πόρτας-πχ., πριν ή μετά τον κινητήριο άξονα- καθώς και η ίδια δυνατότητα στα 13μετρα 9700, όπως επίσης και οι πολλές επιλογές ως προς το σημείο που μπορεί να τοποθετηθεί η τουαλέτα.

Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση των νέων πούλμαν της Volvo, στο τεύχος Ιανουαρίου (381) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.