Μέχρι και το 80% του επιπλέον κόστους ενός ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού λεωφορείου συγκριτικά με ένα πετρελαιοκίνητο, επιδοτεί η γερμανική κυβέρνηση, η οποία χρηματοδοτεί επιπλέον και το 40% του κόστους των εγκαταστάσεων φόρτισης που απαιτούνται.

Το παραπάνω έχει ισχύ μέχρι το τέλος του 2021 και κατέστη δυνατό χάρη στην πρόσφατη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αύξηση της σχετικής χρηματοδότησης κατά 300 εκ. ευρώ, με το συνολικό ποσό που έχει στη διάθεσή του το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, να ανέρχεται πλέον στα 650 εκ. ευρώ.

Σημειώνεται, πως προϋπόθεση για να λάβει ένας bus-operator χρηματοδότηση, είναι τα ηλεκτρικά ή υβριδικά λεωφορεία που θα αποκτήσει, να τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εκτιμάται, πως η αύξηση της χρηματοδότησης κατά 300 εκ. ευρώ, θα επιφέρει επιπλέον μειώσεις των εκπομπών CO2 κατά περίπου 45.000 τόνους ετησίως. Επιπλέον, θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, ιδίως με την περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά περίπου 170 τόνους ετησίως. Βάσει αυτών των εκτιμήσεων, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «τα οφέλη του εγχειρήματος από πλευράς περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ, είναι σαφώς μεγαλύτερα από οποιαδήποτε στρέβλωση του ανταγωνισμού που απορρέει από την ενίσχυση».

Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος είχε απευθυνθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από το 2018, προκειμένου το σχέδιο να πάρει το πράσινο φως. Τον Ιούλιο του 2019, το υπουργείο ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 14,3 εκ. ευρώ που αφορούσε σε πέντε πόλεις της Γερμανίας (Άαχεν, Μπόχουμ, Γκελζενκίρχεν, Ντούισμπουργκ και Όφενμπαχ), όπου τα επίπεδα NOx είχαν υπερβεί το μέσο ετήσιο όριο, ενώ το Δεκέμβριο του ίδιου έτους, το υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι έχουν εγκριθεί 16 έργα με χρηματοδότηση άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ.