Σημαντική άνοδο των καινούργιων φορτηγών και λεωφορείων κατέγραψαν οι ταξινομήσεις του πρώτου διμήνου γεγονός που κατά κύριο λόγο, οφείλεται στις προταξινομήσεις του Ιανουαρίου, ενώ, αντίθετα μεγάλη ήταν η πτώση των μεταχειρισμένων οχημάτων κατά το πρώτο δίμηνο του έτους.
Εξαίρεση σημειώθηκε στην κατηγορία των LCV, όπου τα μεταχειρισμένα ελαφρά επαγγελματικά σημείωσαν άνοδο έναντι μικρής πτώσης των καινούργιων. Στοιχεία άξια προσοχής αποτελούν:
- Η απόλυτη κυριαρχία των FUSO στην κατηγορία των μικρών φορτηγών 3,5-8 τόνους
- Το προβάδισμα της Toyota στα LCV που μεγάλωσε τη διαφορά από τη Ford. Σχετικά μικρά παραμένουν τα μερίδια των Fiat, Citroen και Peugeot
- Η Volvo συνεχίζει και φέτος να κατέχει την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις των βαρέων φορτηγών
- Η DAF κερδίζει προς το παρόν την κατηγορία των 8-16 τόνων και βρίσκεται μπροστά από τη Mercedes-Benz
- Στα λεωφορεία διατηρείται η στασιμότητα στην κατηγορία των μεγάλων (πενηντάρια). Κινητικότητα παρατηρείται μόνο στα μικρο-μεσαία, όπου τον πρώτο λόγο έχει η Mercedes-Benz χάρη στα Sprinter.
- Τέλος, στα ταξί, φαίνεται πως η Skoda θα δεχτεί φέτος ισχυρότερο τον ανταγωνισμό της Toyota, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα χάσει την «πρωτοκαθεδρία» που εξασφαλίζει από το μοντέλο Octavia.
Ανεξάρτητα όμως από τα παραπάνω, η γενικότερη πορεία των πωλήσεων των επαγγελματικών αυτοκινήτων δεν ικανοποιεί και αυτό γιατί τα μεγέθη παραμένουν απελπιστικά μικρά, αν συγκριθούν με άλλες χώρες ίδιου πληθυσμού με την Ελλάδα.
Επιπλέον, πρέπει να σημειώσουμε ότι μεγάλος αριθμός καινούργιων φορτηγών αυτοκινήτων αποτελεί προμήθειες του ευρύτερου δημόσιου τομέα μέσω διαγωνισμών που ολοκληρώθηκαν κατά το 2023, αλλά οι παραδόσεις των οχημάτων συνεχίζονται και φέτος.
Με δυο λόγια, ο ιδιωτικός τομέας, μεταφορικές και εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς και το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας επενδύει ελάχιστα σε καινούργια μεταφορικά μέσα, όπως τουλάχιστον δείχνουν οι ταξινομήσεις.