Τροχοί & TIR

Συνεργασία Daimler και Linde για δίκτυο πρατηρίων υδρογόνου ταχύτερου εφοδιασμού

Έχουν αναπτύξει από κοινού το σύστημα sLH2, μια νέα τεχνολογία που την ονομάζουν subcooled και έχει να κάνει με την αποθήκευση του υγρού υδρογόνου και τον ταχύτερο εφοδιασμό των βαρέων οχημάτων από την αντλία.
Παρασκευή 26/04/2024 - 18:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Daimler Truck και Linde Engineering συνεχίζουν την ανάπτυξη υποδομών για τη δημιουργία πρατηρίων ανεφοδιασμού για βαρέα επαγγελματικά οχήματα με (υγρό) υδρογόνο. 

Τα τελευταία χρόνια, οι μηχανικοί από τις δύο εταιρείες έχουν αναπτύξει από κοινού το σύστημα sLH2, μια νέα τεχνολογία που την ονομάζουν subcooled και έχει να κάνει με την αποθήκευση του υγρού υδρογόνου και τον ταχύτερο εφοδιασμό των βαρέων οχημάτων από την αντλία. 

Σε σύγκριση με το αέριο υδρογόνο, αυτή η καινοτόμος προσέγγιση επιτρέπει μια υψηλότερη πυκνότητα αποθήκευσης, μεγαλύτερη εμβέλεια, ταχύτερο ανεφοδιασμό, χαμηλότερο κόστος και ανώτερη ενεργειακή απόδοση. Ο ανεφοδιασμός διαρκεί περίπου δέκα έως δεκαπέντε λεπτά για ένα βαρέως τύπου φορτηγό 40 τόνων μικτού, για φουλάρισμα με 80 κιλά υγρού υδρογόνου που επιτρέπουν οδήγηση για τουλάχιστον 1.000 χιλιόμετρα χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού. 

Ταυτόχρονα, η νέα τεχνολογία sLH2 μειώνει την απαιτούμενη επένδυση για ένα σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου έως τρεις φορές, ενώ το λειτουργικό κόστος είναι πέντε έως έξι φορές χαμηλότερο. Σήμερα, υποστηρίζουν οι δύο εταιρείες, το υγρό υδρογόνο μπορεί να παρέχεται αξιόπιστα σε όλη την Ευρώπη. Σε σύγκριση με τη μέχρι σήμερα συνήθη τεχνολογία ανεφοδιασμού με υγρό υδρογόνο (LH2), η νέα διαδικασία χρησιμοποιεί μία καινούργια αντλία ειδικά για sLH2 για να αυξήσει ελαφρώς την πίεση του υγρού υδρογόνου. Με αυτή τη μέθοδο, το υδρογόνο μετατρέπεται σε subcooled υγρό υδρογόνο (sLH2). Το υδρογόνο σε αυτή την κατάσταση, διευκολύνει τη διαδικασία ανεφοδιασμού καυσίμου και περιορίζει επίσης τις απώλειες ενέργειας κατά τον ανεφοδιασμό στο ελάχιστο. 

.

Επιπλέον, δεν απαιτείται μετάδοση δεδομένων μεταξύ του σταθμού ανεφοδιασμού και του οχήματος, γεγονός που κάνει πιο απλό το σύστημα και ταυτόχρονα αυξάνεται η χωρητικότητα της παροχής. Ειδικότερα, ο πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού έχει δυνατότητα παροχής 400 κιλών υγρού υδρογόνου ανά ώρα. Σε σύγκριση με τον υφιστάμενο, κανονικό ανεφοδιασμό με υγρό ή αέριο υδρογόνο, το sLH2 είναι σημαντικά απλούστερο, ενώ παρέχει αυξημένη απόδοση. 

Ο νέος δημόσιος σταθμός ανεφοδιασμού sLH2 στο Wörth am Rhein της Γερμανίας σκοπό έχει να γίνει σημείο αναφοράς όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση και τις επιδόσεις. Με κατανάλωση ενέργειας μόλις 0,05 KWh/κιλό, απαιτεί περίπου 30 φορές λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με το συμβατικό αέριο υδρογόνο. Ο σταθμός ανεφοδιασμού έχει μικρό εμβαδόν μόλις 50 τετραγωνικών μέτρων και επιτρέπει διαμορφώσεις όπου μπορούν να τοποθετηθούν αρκετές ξεχωριστές αντλίες για ταυτόχρονο ανεφοδιασμό φορτηγών. 

Η δεξαμενή αποθήκευσης υγρού υδρογόνου έχει χωρητικότητα τεσσάρων τόνων, που επαρκεί για περίπου δέκα ώρες συνεχούς ανεφοδιασμού. Επιπρόσθετα, η χωρητικότητα του σταθμού καυσίμων sLH2 μπορεί να αυξηθεί σε πάνω από οκτώ τόνους ημερησίως με επαναπλήρωση. Η χαμηλότερη αρχική επένδυση και το λειτουργικό κόστος για την τεχνολογία sLH2 αναμένεται τελικά να οδηγήσει σε χαμηλότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για τους (μελλοντικούς) πελάτες με φορτηγά υδρογόνου

PreviousNext