Ήταν αναμενόμενο, το ερώτημα ήταν απλά ποιος θα κάνει την αρχή. Η ΜΑΝ Truck & Bus είναι και επισήμως λοιπόν, ο πρώτος καθιερωμένος, ή ακριβέστερα, Ευρωπαίος κατασκευαστής που λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικό πούλμαν.
Μέχρι τώρα, το σύνολο των κατασκευαστών λεωφορείων στην ήπειρό μας έχουν παράξει, ή έχουν δείξει έστω σε μορφή πρωτοτύπου, αμιγώς ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία αποκλειστικά ως χαμηλοδάπεδα, χαμηλής εισόδου και intercity. Τα λιγοστά ηλεκτρικά πούλμαν που κυκλοφορούν προέρχονται όλα από την Κίνα, και οι όποιες (ελάχιστες) ταξινομήσεις έχουν όλες πραγματοποιηθεί σχεδόν αποκλειστικά στη Νορβηγία. Γενικά, όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, όσο και να πιέζονται από τους σφιχτούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, έχουν δηλώσει ότι, τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά πούλμαν θα μπουν σε παραγωγή γύρω στο 2030.
Ωστόσο, η MAN αποφάσισε πως έφτασε η στιγμή αυτό να αλλάξει, και σε εκδήλωση στην οποία παρευρεθήκαμε, έδειξε ένα πρωτότυπο του νέου MAN Lion’s Coach 14 E στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις στην Άγκυρα.
Αυτονομία 650 χιλιόμετρα, και καμία απώλεια σε στοιχεία εκμετάλλευσης
Αν δεν υπήρχε το ελαφρύ καμουφλάζ στη μάσκα, δύσκολα θα έδινε κάποιος προσοχή στο 14μετρο, τριάξονο Lion’s Coach που μας περίμενε στη νεότευκτη πίστα δοκιμών (PDC) του κατασκευαστή, 7 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο. Δείχνει όπως κάθε άλλο Lion’s Coach, αφού στα σημεία του αμαξώματος που δεν φέρουν καμουφλάζ, δεν υπάρχει η παραμικρή αλλαγή. Το ντιζάιν θα αλλάξει, ειδικά στο εμπρός μέρος, αλλά μέχρι τον Οκτώβριο, μόνο από μερικά σκίτσα μπορούμε να κάνουμε εικασίες για την τελική μορφή του ηλεκτρικού ΜΑΝ.
Η πρώτη μας ερώτηση στους μηχανικούς που είναι μαζί μας λαμβάνει εύλογη απάντηση: Γιατί επιλέχθηκε το 14μετρο (13,9 μέτρα για την ακρίβεια) πούλμαν και όχι το 12μετρο, ή αυτό των 13 μέτρων; «Είναι πιο εύκολο το packaging των μπαταριών, και δεν χρειάστηκε να μειώσουμε τις μεταφορικές δυνατότητες του οχήματος. Ναι, θα ακολουθήσουν κι άλλες εκδόσεις μήκους όταν θα είμαστε έτοιμοι».