Τροχοί & TIR

Σύστημα διεύθυνσης Servotwin δεύτερης γενιάς για φορτηγά Mercedes-Benz

Ευκολότερο τιμόνι και ακρίβεια στο κόψιμο
Σάββατο 27/09/2025 - 08:40
Κοινοποίηση στα Social Media
.

H Mercedes-Benz Trucks παρουσιάζει την επόμενη γενιά του ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης Servotwin με torque overlay. 

Το σύστημα χρησιμοποιείται σε οχήματα που δέχονται πολύ υψηλά φορτία στον μπροστινό άξονα (κυρίως χωματουργικά) και προσφέρει μια ευρεία γκάμα τεχνικών και λειτουργικών βελτιώσεων. Επιπλέον, το νέο σύστημα δεν απαιτεί τη δική του μπαταρία, καθώς ο ενσωματωμένος ηλεκτροκινητήρας παίρνει ρεύμα από την μπαταρία του φορτηγού. 

Όπως και ο προκάτοχός του, το νέο Servotwin βασίζεται σε μια διάταξη διπλού κυκλώματος με ξεχωριστή τροφοδοσία για το υδραυλικό και ηλεκτρικό κύκλωμα. Συνδυάζει την αποκαλούμενη «ροπή διεύθυνσης» που εφαρμόζει ο οδηγός –τη δύναμη δηλαδή που ασκεί με τα χέρια του για να στρίψει– με μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη συμπληρωματική ροπή διεύθυνσης, για μέγιστη ακρίβεια και λεπτομερή ρύθμιση του πόσο δηλαδή ο οδηγός θέλει να στρίψει τους τροχούς. 

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η ακρίβεια του τιμονιού έχει βελτιωθεί περαιτέρω –ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες, όπου προσφέρεται αισθητά ομαλότερος και ασφαλέστερος χειρισμός. Ταυτόχρονα, ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα πόση ακριβώς δύναμη χρειάζεται να ασκήσει στη στεφάνη του τιμονιού, κάτι που βελτιώνει περαιτέρω τον έλεγχο του οχήματος σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Όπως και πριν, υπάρχει ενεργή επαναφορά του τιμονιού, το οποίο κεντράρει αυτόματα και ομαλά, μόνο του. Αυτό, λέει η Mercedes, ανακουφίζει σημαντικά τον οδηγό και αυξάνει την άνεση οδήγησης –ειδικά σε κίνηση μέσα στην πόλη. 

Υπάρχει και μια νέα πρόσθετη λειτουργία, όπου μέσω του πίνακα οργάνων, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών, οι οποίες διαφέρουν ως προς τον βαθμό υποβοήθησης του τιμονιού και την ενεργή επαναφορά σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα. Αυτό επιτρέπει την προσαρμογή των χαρακτηριστικών του τιμονιού στις ατομικές προτιμήσεις όταν στο ίδιο φορτηγό εναλλάσσονται οδηγοί.

Το servotwin δεύτερης γενιάς υποστηρίζει αποτελεσματικά το κόψιμο ακριβείας και στον αυτοκινητόδρομο.
Το servotwin δεύτερης γενιάς υποστηρίζει αποτελεσματικά το κόψιμο ακριβείας και στον αυτοκινητόδρομο.

Καλύτερη αίσθηση και κατευθυντικότητα 

Το servotwin δεύτερης γενιάς υποστηρίζει αποτελεσματικά το κόψιμο ακριβείας και στον αυτοκινητόδρομο. Μέχρι να δοκιμάσουμε το νέο σύστημα, να αναφέρουμε ότι, ο κατασκευαστής τονίζει πως έχει βελτιωθεί σημαντικά η συμπεριφορά του τιμονιού στην ευθεία, κάτι που αναμφίβολα ενισχύει την αίσθηση καλής κατευθυντικότητας του οχήματος. 

Σε υψηλότερες ταχύτητες, το όχημα παραμένει πιο σταθερό στη λωρίδα του και είναι λιγότερο ευαίσθητο –μεταφέρει λιγότερους κραδασμούς στη στεφάνη του τιμονιού, περνώντας πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες. Αναφέρεται επίσης σημαντική βελτίωση στο μανουβράρισμα, χάρη στον συνδυασμό υδραυλικής υποβοήθησης και ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα, με το όχημα να μπορεί να οδηγηθεί με ελάχιστη προσπάθεια, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες ή ενώ είναι ακινητοποιημένο. 

Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης χωρίς «νεκρό» σημείο στη θέση της ευθείας, εξασφαλίζει άμεση και ελεγχόμενη κατευθυντικότητα και αυτό χάρη στη μονάδα ελέγχου που προσαρμόζει αυτόματα το επίπεδο υποβοήθησης ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, εξασφαλίζοντας εξαιρετική συμπεριφορά διεύθυνσης τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές ταχύτητες. 

Με την κατάργηση, τέλος, της μπαταρίας που απαιτούνταν προηγουμένως, όχι μόνο μειώνονται τα έξοδα συντήρησης, αλλά και η ανάγκη για τακτική αντικατάσταση που ήταν απαραίτητη περίπου κάθε τρία χρόνια. Αυτό έχει επίσης ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση βάρους για το συνολικό σύστημα σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Πολύ περισσότερα θα αναφέρουμε όταν θα δοκιμάσουμε το νέο Servotwin τις προσεχείς εβδομάδες.

PreviousNext