Τροχοί & TIR

Δοκιμή του ηλεκτρικού Farizon SV

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Farizon SuperVan στους δρόμους της Μαδρίτης και να καταγράψουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 12/10/2025 - 10:23
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το ηλεκτρικό Farizon SuperVan έκανε το ντεμπούτο του εφέτος στις διεθνείς αγορές, εισάγοντας μια σειρά καινοτομιών και τεχνολογιών σχεδιασμένων για να ενισχύσουν την απόδοση σε πραγματικές συνθήκες, προσφέροντας παράλληλα υψηλή άνεση και ευκολία στον οδηγό. 

Σχεδιασμένο για να καλύπτει τις ανάγκες τόσο των μικρών και μεγάλων στόλων όσο και των μεμονωμένων επαγγελματιών, το SuperVan υπόσχεται να φέρει μια νέα εποχή στην αγορά των επαγγελματικών οχημάτων. 

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Farizon SuperVan στους δρόμους της Μαδρίτης και να καταγράψουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Ποιες είναι οι δυνατές πλευρές του και ποιες οι αδυναμίες του; Πόσο αποδοτικός είναι ο ηλεκτροκινητήρας του; Πώς αξιολογούμε τον χώρο φόρτωσης; Και τέλος, ποια είναι η κατανάλωσή του σε μικτές διαδρομές; Ας δούμε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. 

Ταχεία ανάπτυξη 

Η Farizon ιδρύθηκε το 2016 και αποτελεί τμήμα των επαγγελματικών οχημάτων της Geely, του μεγαλύτερου ιδιωτικού κατασκευαστή οχημάτων της Κίνας. Η μάρκα έχει κερδίσει ηγετική θέση στην ασιατική αγορά με τα οχήματά της να εστιάζουν στην τεχνολογία, τη χρηστικότητα και, βέβαια, στις μηδενικές εκπομπές. Η γκάμα περιλαμβάνει φορτηγά, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία. Το βαν της Farizon έχει κυκλοφορήσει με επιτυχία σε 33 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και πλέον πωλείται σε όλη τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, καθώς και στην Ελλάδα (αντιπροσωπεύεται από τον όμιλο SEEAG).

Οδήγηση 

Η εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα γίνεται πατώντας το κουμπί Start/Stop. Από το λεβιεδάκι στην κολόνα του τιμονιού επιλέγουμε τη λειτουργία D και ξεκινούμε. Ακόμη και εάν ο οδηγός δεν απενεργοποιήσει το χειρόφρενο, αυτό λύνεται αυτόματα με το πάτημα του γκαζιού. Σε περίπτωση όμως που οι επιβάτες δε φορούν τη ζώνη ασφαλείας, τότε, το όχημα δεν ξεκινάει. 

Ο οδηγός κάθεται ψηλά στο κάθισμα και η ορατότητα είναι ικανοποιητική προς όλες τις πλευρές. Οι καθρέφτες εξασφαλίζουν καλή ορατότητα, αν και θα προτιμούσαμε ένα τμήμα του να είναι ευρυγώνιο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, στο Normal, το Eco και το Sport. Σε όλα τα προγράμματα το όχημα ξεκινάει ομαλά και η λειτουργία του κινητήρα είναι άψογη. 

O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170 kW (231 ίππους) και  μέγιστη ροπή 336 Nm.
O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170 kW (231 ίππους) και μέγιστη ροπή 336 Nm.

Στο πρώτο τμήμα της διαδρομής κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Eco και την κατανάλωση να κυμαίνεται στις 22,4 kWh/100 χλμ. Η λειτουργία Eco διαχειρίζεται την απόκριση ισχύος και περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα για να επιτύχει βέλτιστη απόδοση οδήγησης. 

Οδηγούμε με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και αυτό που πραγματικά μας εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κύλισης. Το Farizon SV κινείται αθόρυβα, με πολύ περιορισμένους εξωτερικούς θορύβους. Παράλληλα κάνουμε χρήση διάφορων συστημάτων ασφαλείας, όπως το Lane Change Assist το οποίο μας προειδοποιεί για άλλα οχήματα που κινούνται κοντά στο δικό μας. 

Σε ανηφορικό τμήμα της διαδρομής ενεργοποιούμε τη λειτουργία Sport η οποία προσφέρει μέγιστη απόδοση και ταχύτερες αποκρίσεις στο γκάζι. Η προεπιλεγμένη λειτουργία Comfort παρέχει μια ρυθμιζόμενη ισορροπία μεταξύ των δύο άλλων προγραμμάτων.

Αυτό που πραγματικά μας εντυπωσιάζει είναι οι καταιγιστικές ρεπρίζ του ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας άμεση απόκριση και ασφαλείς προσπεράσεις. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με φορτίο 600 κιλών, έχοντας τη λειτουργία Sport ενεργοποιημένη, η ταχύτητα ανεβαίνει από τα 34 χλμ./ώρα στα 94 χλμ./ώρα σε μόλις πέντε δευτερόλεπτα.

Διαβάστε περισσότερα για το Farizon SV στο τεύχος Οκτωβρίου - Βρείτε το εδώ. 

PreviousNext