Τροχοί & TIR

Πέντε φορτηγά Mercedes-Benz υδρογόνου κάλυψαν ήδη 225.000 χιλιόμετρα

Στο σύνολο των χιλιομέτρων που διανύθηκαν, η μέση κατανάλωση υδρογόνου κυμάνθηκε μεταξύ 5,6 κιλών ανά 100 χιλιόμετρα, και 8 κιλ./100 χλμ., ανάλογα με τη χρήση, με μέσο συνολικό βάρος συνδυασμού μεταξύ 16 και 34 τόνων».
Κυριακή 05/10/2025 - 09:18
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Daimler Truck ανακοίνωσε την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου αρχικών δοκιμών πελατών για το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2, με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. 

Τον Ιούλιο του 2024, η εταιρεία ξεκίνησε τις δοκιμές με την ένταξη πέντε φορτηγών Mercedes-Benz GenH2 στους στόλους των εταιρειών Air Products, Amazon, Holcim, INEOS Inovyn και Wiedmann & Winz σε κανονικές λειτουργίες logistics. Ο στόχος ήταν να δοκιμαστεί η αξιοπιστία και η αποδοτικότητα των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες και να δοθεί στους πελάτες η ευκαιρία να αποκτήσουν από νωρίς εμπειρία από πρώτο χέρι στη μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγά με κυψέλες καυσίμου. Συνολικά, τα πέντε πρωτότυπα έχουν καλύψει μέχρι τώρα περισσότερα από 225.000 χιλιόμετρα σε κανονικά δρομολόγια, στα «χέρια» πελατών. 

Για την ίδια συνολική απόσταση, ένα συγκρίσιμο φορτηγό ντίζελ με συνολικό βάρος 25,6 τόνων –σύμφωνα με τη Mercedes-Benz Trucks– θα έπρεπε να ανεφοδιαστεί με περίπου 58.000 λίτρα ντίζελ, εκπέμποντας περίπου 154 τόνους CO2. «Κατά τη διάρκεια της καθημερινής χρήσης», αναφέρει ο κατασκευαστής «τα πρωτότυπα GenH2 Truck εντυπωσίασαν με την υψηλή απόδοση του fuel cell, που αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την cellcentric, μια κοινοπραξία της Daimler Truck και του Volvo Group. 

Στο σύνολο των χιλιομέτρων που διανύθηκαν, η μέση κατανάλωση υδρογόνου κυμάνθηκε μεταξύ 5,6 κιλών ανά 100 χιλιόμετρα, και 8 κιλ./100 χλμ., ανάλογα με τη χρήση, με μέσο συνολικό βάρος συνδυασμού μεταξύ 16 και 34 τόνων». 

Υπέρ του υγροποιημένου υδρογόνου 

Τα οχήματα ανεφοδιάστηκαν από τους οδηγούς σε πρατήρια υγρού υδρογόνου (sLH2) στο Woerth am Rhein (Ρηνανία-Παλατινάτο) και στην περιοχή του Duisburg (Βόρεια Ρηνανία-Βε στφαλία). Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 285 ανεφοδιασμοί στο πλαίσιο των δοκιμών πελατών, με συνολική ποσότητα περίπου 15 τόνων υγρού υδρογόνου. Κατά την ανάπτυξη τεχνολογιών κίνησης με βάση το υδρογόνο, η Daimler Truck προτιμά το υγρό υδρογόνο. 

Σε αυτή την κατάσταση, το καύσιμο έχει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να προστεθεί περισσότερο υδρογόνο στις δύο δεξαμενές, η κάθε μία με χωρητικότητα 40 κιλά, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία και επιτρέπει συγκρίσιμη απόδοση του οχήματος με εκείνη ενός συμβατικού φορτηγού ντίζελ. Το υγρό υδρογόνο είναι επίσης πολύ πιο εύκολο να μεταφερθεί, ενώ οι δεξαμενές υγρού υδρογόνου προσφέρουν πλεονεκτήματα όσον αφορά το κόστος και το βάρος σε σύγκριση με τις δεξαμενές συμπιεσμένου αερίου υδρογόνου. Έτσι, η χρήση υγρού υδρογόνου επιτρέπει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο - ένα σημαντικό κριτήριο στις ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. 

.

Αποτελεσματική υποστήριξη 

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η Daimler Truck παρείχε στενή υποστήριξη για τα οχήματα και τους πελάτες: «Η συντήρηση των φορτηγών υδρογόνου δεν απαιτούσε μόνο νέα τεχνική εμπειρογνωμοσύνη, αλλά και προσαρμοσμένες διαδικασίες και ροές εργασίας στο τμήμα After-Sales. Καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου, τα πέντε φορτηγά κυψελών καυσίμου υποστηρίχθηκαν αποτελεσματικά από εκπαιδευμένο προσωπικό και από τα σημεία σέρβις στο Haan (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία) και στο Στουτγάρδη-Feuerbach (Βάδη-Βυρτεμβέργη). 

Τι ακολουθεί 

Όπως έχει προγραμματιστεί, η Daimler Truck ξεκίνησε με έναν δεύτερο γύρο δοκιμών με τα ίδια GenH2 και πέντε επιπλέον πελάτες. Ο στόχος είναι να συγκεντρωθεί περαιτέρω εμπειρία με μια άλλη σειρά μεταφορικών εφαρμογών, πάντα σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, και να προετοιμαστούν κατά τον βέλτιστο τρόπο τα φορτηγά για τη μαζική παραγωγή με βάση τις απαιτήσεις των πελατών. Η Daimler Truck έχει ήδη ξεκινήσει παράλληλα τη φάση ανάπτυξης της επόμενης γενιάς φορτηγών με κυψέλες καυσίμου. Συνολικά 100 φορτηγά με κυψέλες καυσίμου επόμενης γενιάς προβλέπεται να συναρμολογηθούν στο εργοστάσιο στο Woert και να τεθούν σε λειτουργία σε διάφορους πελάτες από τα τέλη του 2026 και μετά. 

Ωστόσο, η πρόοδος στην κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου ήταν πολύ πιο αργή από το αναμενόμενο. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν φορτηγά υδρογόνου σε μεγάλους αριθμούς τα επόμενα δύο χρόνια. Επομένως, αναφέρει η Mercedes, η μεγάλης κλίμακας βιομηχανοποίηση των κυψελών καυσίμου και η προγραμματισμένη μαζική παραγωγή φορτηγών με υδρογόνο με έμφαση στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για το απώτερο μέλλον, και συγκεκριμένα, για τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Στο ίδιο τεύχος #446

PreviousNext