Προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για 1.000 καινούρια αστικά
Συνεχίζεται η ροή των λεωφορείων που δρομολογούνται στο πλαίσιο των συμβάσεων leasing που έχει συνάψει ο ΟΑΣΑ – ΟΣΥ με τα ΚΤΕΛ και σήμερα, Δευτέρα 19/10/20, φτάνουν ακόμη 80 λεωφορεία, τα οποία προστίθενται σε 50 που ήδη κυκλοφορούν, ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον Ρ/Φ σταθμό Σκάι:
Ανέφερε, επίσης, πως: «Τώρα υλοποιούμε τη φάση της ενίσχυσης: Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, leasing, προσλήψεις fast track». Υπογράμμισε ότι μέχρι το τέλος του έτους - αρχές του επόμενου, σταδιακά, ο στόλος στην Αθήνα θα ενισχυθεί με 500 οχήματα και συνολικά 1.200 εργαζόμενους. «Μέρα με τη μέρα, τα δρομολόγια πυκνώνουν, η εικόνα αλλάζει», τόνισε.
Σημείωσε ότι μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ έχουν ήδη προστεθεί στο στόλο της Αθήνας 50 λεωφορεία και τη Δευτέρα θα φτάσουν τα 80, σταδιακά μέχρι τέλη Νοεμβρίου θα φτάσουμε τα 200 οχήματα από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Παράλληλα, μέσα στο επόμενο τρίμηνο ο στόλος θα ενισχυθεί και με άλλα 300 συνολικά λεωφορεία μέσω leasing.
Όσον αφορά στο leasing, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι σε συνεννόηση με τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ - ΟΣΥ, κ. Απόστολο Ραυτόπουλο, ο ιδιώτης που θα έχει την ευθύνη και το κόστος της συντήρησης των οχημάτων θα χρησιμοποιεί τα αμαξοστάσια και τεχνικούς της ΟΣΥ.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο κ. Καραμανλής τόνισε την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και τη σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα λέγοντας:
«Δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν οι αστικές συγκοινωνίες, αφού μάλιστα προσλαμβάνουν και προσωπικό. Γίνεται μία σύμπραξη και μία συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Δεν καταλαβαίνω που είναι το κακό. Έχει γίνει με απόλυτη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη με τα ΚΤΕΛ, το δοκιμάσαμε αυτό το μοντέλο και δούλεψε. Όσο για το leasing, δεν ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα, η εκμίσθωση οχημάτων είναι κάτι το οποίο συμβαίνει και σε άλλες προηγμένες χώρες», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Ενισχύουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών εκεί που πρέπει και εκεί που έχουμε περιφερειακά δρομολόγια, συνεργαζόμαστε για ένα χρονικό διάστημα με τους ιδιώτες» πρόσθεσε.
Επισήμανε, εξάλλου, ότι ο νόμος που χρησιμοποιείται για τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι αυτός που ψήφισε το 2018 ο τότε Υπουργός κ. Σπίρτζης, καθώς είχε αποτύχει η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ επί ΣΥΡΙΖΑ.
Καταλήγοντας, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως το επόμενο βήμα του σχεδίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι η αγορά των 1.000 καινούριων αστικών λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον για την ανανέωση του στόλου Αθήνας και Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε πως ο σχετικός διαγωνισμός προετοιμάζεται.