Τροχοί & TIR

Ακόμη τέσσερα χρόνια για την αποκατάσταση του Οδικού Δικτύου στη Θεσσαλία. Γιατί καθυστέρησαν οι συμβάσεις

Τα έργα αφορούν στην αποκατάσταση 1.007 σημείων από ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.
Τετάρτη 30/04/2025 - 10:15
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Υπεγράφησαν, χθες, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και τους αναδόχους, παρουσία του Υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου, οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης σε 1.007 σημεία στο οδικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023, σε έξι (6) Περιφερειακές Ενότητες: Μαγνησίας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Λάρισας και Ευβοίας.

Τα έργα είναι προϋπολογισμού 899,7 εκατ. ευρώ, ενώ η συμβατική προθεσμία περάτωσης ορίζεται σε 48 μήνες από σήμερα για το σύνολο των περιπτώσεων, καθώς πολλά έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν νωρίτερα.

Με την ολοκλήρωση των έργων θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο του αποκαταστημένου περιφερειακού οδικού δικτύου σε 26 Δήμους.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε:

«Ήταν συνειδητή επιλογή να υπογράψουμε εδώ τις συμβάσεις αποκατάστασης του «Daniel» στη Θεσσαλία. Τα έργα ξεκινούν άμεσα με στόχο να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος και όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Όμως, για να φτάσουμε στο σημείο των συμβάσεων, προφανώς, κάποιοι άνθρωποι έχουν εργαστεί πυρετωδώς και θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον βουλευτή Φθιώτιδας Χρήστο Σταϊκούρα και προφανώς και στον Υφυπουργό τον Νίκο Ταχιάο, ο οποίος, επίσης, ήταν συνεχώς στην περιοχή ώστε να εντοπίσουμε τα σημεία που πρέπει να παρέμβουμε, αλλά και στη διαδικασία που απαιτείται για να υπογράψουμε σήμερα τις συμβάσεις.

Υπάρχει μία συνολική προσέγγιση και σε συνδυασμό με τις συμβάσεις που χθες υπογράψαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου που είχε πληγεί από τον «Daniel». Συνολικά έχουμε έργα ύψους 1,35 δισ. ευρώ στις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Το ποσό είναι πολύ μεγάλο και έπρεπε να εξασφαλιστούν τα χρήματα, είτε είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας τα 600 εκατομμύρια ευρώ, είτε και από εθνικούς πόρους.

Σημειώνω ότι η πολιτεία δεν επεμβαίνει απλώς για να επαναφέρουμε τις υποδομές στην προηγούμενη κατάσταση, αλλά για να έχουμε πιο ανθεκτικές και βιώσιμες υποδομές. Είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό ώστε να προστατευτούμε από έντονα καιρικά φαινόμενα, στον βαθμό – βέβαια – που αυτό είναι εφικτό και φυσικά, να αναβαθμίσουμε αισθητά την ποιότητα ζωής των πολιτών της περιοχής».

Γιατί καθυστέρησαν οι συμβάσεις

Σε σύντομη ομιλία του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος σημείωσε: «Σε μεγάλο βαθμό, το σύνολο των έργων υποδομής αποτέλεσε ευθύνη του Υπουργείου μας, και αναλάβαμε την υλοποίησή τους με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό, προσπάθεια που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα με τον Χρίστο Δήμα.

Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις, πρέπει να επισημάνω ότι η εξεύρεση και κινητοποίηση ποσού ύψους 1,35 δισ. ευρώ – χωρίς να υπολογίζονται τα κονδύλια για την Πολιτική Προστασία – αποτελεί πραγματικό άθλο για οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση. Χρειάστηκε να υπάρξει τροποποίηση του προϋπολογισμού με νόμο στη Βουλή και πλείστες όσες διαδικασίες, οι οποίες δημιούργησαν αυτή την καθυστέρηση.

Οι διαγωνισμοί ολοκληρώθηκαν ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου – τεράστιο επίτευγμα, λαμβάνοντας υπόψιν τον ένα μήνα του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τη μεσολάβηση της προσφυγής στην ΕΑΔΗΣΥ – και το έργο αυτό υλοποιήθηκε χάρις στο προσωπικό του Υπουργείου, το οποίο διασφάλισε την πρόοδο των αναγκαίων διαδικασιών που μας έφεραν στο σημείο της σημερινής υπογραφής.

PreviousNext