Μετά την κοινή δήλωση των εκπροσώπων της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου «Automobilclub Mobil in Germany» που λένε «όχι» στη νόρμα Euro 7 (ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Μαΐου, σελ.12), ακολούθησε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (International Clean Transport Council – ICTT), το οποίο εξετάζει τη μετάβαση των φορτηγών επίπεδο Euro 7 από πλευράς τεχνολογίας και κόστους.
Στην ανάλυσή του, αναφέρει τις απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη γραμμή κίνησης και στο «κουτί», καθώς και το κόστος που αυτές συνεπάγονται.
Ειδικότερα, θα χρειαστεί η προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος, το οποίο θα λειτουργεί με την εγκατάσταση ενός ηλεκτρικού κυκλώματος 48 volt και, παράλληλα ή εναλλακτικά, θα πρέπει να λειτουργεί σύστημα απενεργοποίησης κάποιων κυλίνδρων, όταν το φορτηγό θα έχει χαμηλή ανάγκη ιπποδύναμης.
Αλλαγή θα πρέπει να γίνει και στον τρόπο έκχυσης του adblue με περισσότερους δοσομετρητές και ενδεχομένως με μια προθέρμανσή του, καθώς και ένα μεγαλύτερο «κουτί» για να φιλοξενήσει το όλο σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων.
Το ICTT, αναλύοντας τα παραπάνω, θέλει να δείξει ότι τεχνικά είναι εφικτή η μείωση των ρύπων σε ένα ακόμη στάδιο -Euro 7- όπως ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ωστόσο, τονίζει πως το κόστος των φορτηγών Euro 7 θα είναι μέχρι και 6% επάνω, δηλαδή από 4.000 έως 6.000 ευρώ ανάλογα με το αυτοκίνητο.
Υπενθυμίζουμε πως η «Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου» ανέφερε πως τα επίπεδα Euro 7 που ορίζει η Ε.Ε., απαιτούν μια νέα προσπάθεια των κατασκευαστών και τίθεται το ερώτημα, αν αυτό αξίζει, τη στιγμή που τα Euro 6 d είναι, επίσης, καθαρά και το περιβαλλοντικό όφελος θα είναι ελάχιστο με την παραγωγή των Euro 7.