Η παράδοση του νέου MAN Lion's Coach πραγματοποιήθηκε από τη διοίκηση του Ομίλου Παπαδάκη στο νέο ιδιοκτήτη του, τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ ΕΒΡΟΥ Σταμάτη Ντούμπα και τον γιο του Γιάννη. Στο παρθενικό του ταξίδι βρέθηκε και ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης, καταγράφοντας από κοντά την εμπειρία του νέου ιδιοκτήτη από το σύστημα Optiview, την απόδοση του κινητήρα, τη συμπεριφορά του οχήματος και, βέβαια, την -κορυφαία- ποιότητα που προσφέρει στους επιβάτες.

Δέκα με τόνο!

Μια βόλτα με το MAN Lion’s Coach στους δρόμους της Αθήνας είναι αρκετή για να μαγνητίσει τα βλέμματα και να αναδειχθεί το πρώτο θέμα συζήτησης μεταξύ των ιδιοκτητών τουριστικών και υπεραστικών λεωφορείων. Άλλωστε, σχεδιαστικά το Lion’s Coach ταιριάζει απόλυτα τόσο στις ανάγκες των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ όσο και των τουριστικών επιχειρήσεων.

Αναμφίβολα είναι ένα λεωφορείο που με την εμφάνισή του και μόνο κερδίζει τις εντυπώσεις και ταυτόχρονα δίνει μπόνους στη συνολική εικόνα μιας επιχείρησης. Συνολικά, η μπροστινή πλευρά του με τη μαύρη μάσκα, το μεγάλο λογότυπο και τα κοφτερά φωτιστικά του σώματα διατηρεί τη σχεδιαστική ταυτότητα των πούλμαν της μάρκας, παράλληλα όμως, τονίζει την ξεχωριστή δική του αισθητική.

Οι νέοι ιδιοκτήτες του λεωφορείου, ο Σταμάτης Ντούμπας πρόεδρος του ΚΤΕΛ Έβρου Α.Ε και αναπληρωτής γραμματέας της ΠΟΑΥΣ με το γιο του Γιάννη.
Οι νέοι ιδιοκτήτες του λεωφορείου, ο Σταμάτης Ντούμπας, πρόεδρος του ΚΤΕΛ Έβρου Α.Ε και αναπληρωτής γραμματέας της ΠΟΑΥΣ με το γιο του Γιάννη.

Το πράσινο μεταλλικό του χρώμα του με την κωδική ονομασία Mazda 36V ξεφεύγει από τον κλασικό χρωματισμό των ΚΤΕΛ δίνοντας μια πιο ευχάριστη νότα. Η πίσω όψη είναι από τις ομορφότερες στην κατηγορία της, χάρη στις καμπύλες που σχηματίζουν οι κολόνες του αμαξώματος και φυσικά στα μεγάλα φανάρια πάνω από τον προφυλακτήρα.

Οι ζάντες αλουμινίου Alcoa Dura Bright φέρουν σύστημα πίεσης ελαστικών και ένδειξη στο καντράν, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει άμεση και συνεχή ενημέρωση. Αξιοσημείωτο είναι ότι η μπαγκαζιέρα στη δεξιά πλευρά είναι αυτόματα ανοιγόμενη. Το βράδυ το πολυτελές πούλμαν εντυπωσιάζει ευχάριστα χάρη στο φωτισμό του σήματος Lion’s Coach κατά μήκος της καπελιέρας και της πόρτας των επιβατών κατά το άνοιγμα.

Δεν μεταφέρεσαι, ταξιδεύεις!

Όταν περάσει ο επιβάτης στο εσωτερικό του MAN Lion’s Coach, είτε καθίσει αναπαυτικά στη θέση νούμερο 1, είτε στην 51, η άνεση και η πολυτέλεια που του προσφέρεται είναι η ίδια. Από όλες τις σειρές καθισμάτων έχει την ίδια καλή ορατότητα προς τα έξω χάρη στις μεγάλες πλαϊνές επιφάνειες των φιμέ σκούρων πλαϊνών τζαμιών τύπου Venus 10. Επίσης σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, ώστε οι εξωτερικοί ήχοι που περνούν στο εσωτερικό να είναι ανεπαίσθητοι. Ακόμη και ο θόρυβος του κινητήρα έχει περιοριστεί στο ελάχιστο.

Τα καθίσματα Kiel ComfortLine Top είναι σε στυλ Bucket κρατώντας έτσι σταθερό το σώμα του επιβάτη ακόμη και όταν το λεωφορείο κινείται σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Η πλευρική μετατόπιση καθισμάτων δίνει αρκετά εκατοστά ελεύθερου χώρου ανάμεσα στα δύο καθίσματα, για να βολεύονται καλύτερα οι επιβάτες. Το δερμάτινο κεφαλάρι είναι ραμμένο στην πλάτη του καθίσματος και το κάλυμμα του κεφαλιού είναι από γνήσιο δέρμα, χρώματος cognac.

Τα υποβραχιόνια των επιβατών είναι σε carbon όπως και οι χειρολαβές στην πλάτη του καθίσματος. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης τραπεζάκι για την τοποθέτηση διαφόρων μικροαντικειμένων, διχτάκι, υποπόδιο, φώτα ανάγνωσης και αεραγωγοί εξαερισμού. Την αίσθηση της πολυτέλειας στο εσωτερικό, τονίζει το πάτωμα με όψη ξύλου, το οποίο είναι εύκολο στον καθαρισμό του, μέσω της ηλεκτρικής σκούπας που διατίθεται στον εξοπλισμό του.

Κινητός κινηματογράφος!

Το αναφέραμε νωρίτερα, αλλά το τονίζουμε και πάλι. Με το ΜΑΝ Lion’s Coach δεν μεταφέρεσαι, ταξιδεύεις. Πέρα από την άνεση που σου προσφέρουν τα καθίσματα και η γενικότερη κατασκευή του λεωφορείου, πλούσιος είναι ο εξοπλισμός ήχου και εικόνας, ο οποίος κάνει ευχάριστες ακόμη και τις πιο μακρινές διαδρομές. Οι τρεις οθόνες LCD, (οι δυο ανακλινόμενες) εμπρός και στη μέση της καμπίνας, συνδέονται με το dvd player και έτσι δίνεται η δυνατότητα αναπαραγωγής ταινιών. Επίσης είναι δυνατή και η προβολή του Navigation στα μόνιτορ των επιβατών. Επιπλέον υπάρχει δυνατότητα φωνητικής επικοινωνίας με το σύστημα infotainment καθώς και σύνδεση με θύρες AUX-in/Usb. Σημαντικό στοιχείο αποτελούν οι ξεχωριστές θύρες usb για κάθε κάθισμα, το δωρεάν Wi-Fi καθώς και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε είκοσι ταινίες, τις οποίες μπορούν να παρακολουθούν στα κινητά τους τηλέφωνα οι επιβάτες.

 

Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος ξεπερνά τα δύο μέτρα ενώ και το πλάτος του διαδρόμου είναι αρκετό, ώστε να κινούνται με άνεση οι επιβάτες
Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος ξεπερνά τα δύο μέτρα ενώ και το πλάτος του διαδρόμου είναι αρκετό, ώστε να κινούνται με άνεση οι επιβάτες

Κορυφαίο κόκπιτ

Εστιάζοντας στην εργονομία και την πρακτικότητα του οδηγού, το κόκπιτ οδήγησης σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε τα πάντα να είναι άμεσα ελεγχόμενα από τον ίδιο. Το δερμάτινο κάθισμα του οδηγού είναι το IsriProActive 2, θερμαινόμενο, κλιματιζόμενο και φέρει δύο υποβραχιόνια. Το δερμάτινο τιμόνι είναι με μενού πολλαπλών λειτουργιών από όπου γίνεται η διαχείριση του cruise control, του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου. Το ψυγείο έχει χωρητικότητα 56 λίτρα ενώ διατίθεται ντουλαπάκι στα εμπρόσθια σκαλοπάτια επιβατών και ένα ακόμη πάνω από τις θέσεις 1-2 με δυνατότητα κλειδώματος.

Σύστημα Optiview

Αναμφίβολα αυτό που εντυπωσιάζει στο νέο MAN Lion’s Coach είναι η απουσία των παραδοσιακών καθρεφτών και η αντικατάστασή τους από δύο ηλεκτρονικά μόνιτορ με δύο εξωτερικές κάμερες. Τα οφέλη του συστήματος optiview είναι πολλαπλά, καθώς εξασφαλίζουν βελτιωμένη ορατότητα περιμετρικά του οχήματος, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα αλλά και όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, μειώνοντας παράλληλα τις νεκρές γωνίες. Επίσης ο οδηγός δεν έχει πλέον το άγχος μην τυχόν χτυπήσουν οι καθρέφτες, όταν προσεγγίζει στενά σημεία, μιας και οι κάμερες προεξέχουν ελάχιστα μόνο εκατοστά.

Οι κάμερες μειώνουν επίσης την αεροδυναμική αντίσταση συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης και ταυτόχρονα μειώνονται στο ελάχιστο οι θόρυβοι του αέρα κατά τις υψηλές ταχύτητες. Η σχεδίαση του περιβλήματος της κάμερας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να διώχνει τις σταγόνες της βροχής. Μάλιστα, τα επίπεδα φωτεινότητας ρυθμίζονται ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού. Επίσης, στις διασταυρώσεις και στις στενές στροφές δεν χρειάζεται πλέον ο οδηγός να σηκώνει τα μάτια του για να ελέγξει τους καθρέφτες.

Σύστημα OptiView
Από τις δύο κάμερες στο εσωτερικό του λεωφορείου ο οδηγός έχει αυξημένη ορατότητα περιμετρικά του οχήματος.

Συστήματα ασφάλειας

Το ταξίδι με το MAN Lion’s Coach εκτός από άνετο είναι και ασφαλές, καθώς στη φαρέτρα του διαθέτει τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών A.B.S, σύστημα αντιολίσθησης τροχών A.S.R, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας E.S.P. καθώς και φρένο εκτάκτου ανάγκης Ε.Β.Α. To Adaptive Cruise Control διαθέτει τη λειτουργία διατήρησης ταχύτητας με βάση την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος και τη δυνατότητα ρύθμισης εύρους απόστασης μεταξύ 80-160 μέτρων. Το ΜΑΝ Efficient Cruise με τεχνολογία Efficient Roll δίνει τη δυνατότητα πορείας στο ρελαντί στις 600 σ.α.λ όταν το όχημα κρίνει ότι οι συνθήκες της μορφολογίας εδάφους το επιτρέπουν. Επιπλέον, εξοπλίζεται με σύστημα πυρόσβεσης στον κινητήρα και στις μπαταρίες. Τέλος, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας L.G.S αναλαμβάνει να διατηρεί το όχημα σταθερό εντός των λωρίδων.

Κινητήρας - Σασμάν

To ΜΑΝ Lion’s Coach εξοπλίζεται με τον κινητήρα D 2676, Euro 6d (τελευταία αντιρρυπαντική τεχνολογία) με χωρητικότητα 12.419 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 470 ίππους στις 1.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 2.400 Nm μεταξύ 930 - 1.350 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο 12άρι ZF TraXon και διαθέτει επιβραδυντή ZF Intarder 3ης γενιάς. Η τελική σχέση μετάδοσης είναι i=2.73 και στα 100 χλμ/ώρα λειτουργεί στις 1.075 στροφές/λεπτό.

«Κορυφαία επιλογή»

Ο Γιάννης Ντούμπας, εμφανώς ενθουσιασμένος από την αγορά του MAN Lion’s Coach, δήλωσε: «Για μια ακόμη φορά η οικογένειά μου πρωτοτύπησε και αγόρασε πρώτη το λεωφορείο με το σύστημα Optiview, το οποίο αντί για καθρέφτες έχει σύστημα καμερών. Η τεχνολογία και η εξέλιξη στην αυτοκινητοβιομηχανία προχωράει με γοργούς ρυθμούς, οπότε, δεν πρέπει να μένουμε πίσω αλλά να την ακολουθούμε. Έτσι, έχοντας εμπιστοσύνη στην κατασκευάστρια εταιρεία, πιστεύουμε ότι έχει κάνει το καλύτερο για τους πελάτες, προσφέροντάς τους ποιοτικά λεωφορεία και για αυτό το λόγο επιλέξαμε το MAN Lion’s Coach. Επίσης η συνεργασία μας με τους ανθρώπους του Ομίλου Παπαδάκη είναι άριστη, οπότε προχωρήσαμε στην παραγγελία χωρίς να το σκεφτούμε. Γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι τηρούν όλες τις δεσμεύσεις τους και, το βασικότερο, είναι πάντα κοντά στον πελάτη.

Στην πράξη, αυτό που είδα στο πρώτο δρομολόγιο αλλά και από τα επόμενα που ακολούθησαν (σ.σ. επικοινωνήσαμε λίγες μέρες αργότερα με τον ιδιοκτήτη, όπου το λεωφορείο είχε ήδη κάνει δέκα δρομολόγια), είναι ότι οι κάμερες εξασφαλίζουν άριστη ορατότητα και μάλιστα πολύ καλύτερη σε σχέση με τους καθρέφτες. Ειδικά το βράδυ ή μέσα σε τούνελ εμφανίζονται τα πάντα στις πλαϊνές πλευρές του λεωφορείου με υψηλή ευκρίνεια. Επίσης έχει και άλλα πλεονεκτήματα, όπως ότι μπορώ να στρίψω το λεωφορείο σε πιο στενά σημεία, καθώς δεν έχω το έξτρα μήκος από το μπράτσο του καθρέφτη.

Όμως, πέρα από το σύστημα Optiview στο Lion’s Coach, μου άρεσε πολύ η απόδοση του κινητήρα. Έκανα κάποιες δοκιμές στην ανηφόρα της Καβάλας και παρατήρησα ότι ανεβαίνει με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, περισσότερη δηλαδή από ότι περίμενα. Επί-σης το κιβώτιό του είναι «διαμάντι» και η λειτουργία του άψογη.

Δεν έχει καθόλου σκορτσαρίσματα και, κυρίως, δεν σε κρεμάει, ακόμη και όταν οι στροφές του κινητήρα πέσουν αρκετά. Επίσης το σύστημα EfficientRoll κάνει προνοητική οδήγηση και εξοικονόμηση καυσίμων ρολάροντας με 600 σ.α.λ. Τέλος, η οικονομία είναι ένα ακόμη σημαντικό ατού του ΜΑΝ Lion’s Coach καθώς αυτή τη στιγμή σε σχέση με το προηγούμενο λεωφορείο μου είμαι οικονομικότερος κατά 50 λίτρα σε μια διαδρομή 900 χιλιομέτρων».