Ακαταμάχητο, σκληροπυρηνικό, θηρίο, οδοστρωτήρας, είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που μπορείς να δώσεις στο Ford Ranger Raptor. Για να ανακαλύψεις μάλιστα τα όριά του πρέπει να δημιουργήσεις δικούς σου δρόμους στα πιο δύσβατα σημεία και να πας εκεί που δεν θα τολμούσες με κανένα άλλο όχημα. Αυτή τη φοβερή διαπίστωση κάναμε όταν πήραμε στα χέρια μας το Raptor και το μόνο που σκεφτήκαμε ήταν πως ήρθε η ώρα να το «λιώσουμε».

Το Raptor έχει διπλή φύση: αφενός τη lifestyle και κυριλέ εκδοχή, αφετέρου, την πιο άγρια και σκληροτράχηλη, η οποία το μετατρέπει σε μια ασταμάτητη μηχανή που ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμά της. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που οι πωλήσεις του Raptor έχουν εκτοξευθεί, φέρνοντας σημαντικά νούμερα και κέρδη στη Ford. Τι κάνει όμως ξεχωριστό το συγκεκριμένο μοντέλο σε σχέση με τα υπόλοιπα pick up;

Για να λάβουμε όλες τις απαντήσεις το οδηγούμε από την Αργολίδα μέχρι το Στόμιο Λάρισας, μεταφέροντας μια βάρκα και εν συνεχεία φεύγουμε για τα ορεινά των Τρικάλων, στους πρόποδες του όρους Χατζή σε υψόμετρο 1.700 μέτρων, εκεί όπου ακόμα και το Μάιο τα χιόνια παραμένουν πυκνά.

Ford Ranger Raptor στο Όρος Χατζή
Με το Raptor φεύγουμε για τα ορεινά των Τρικάλων, στους πρόποδες του όρους Χατζή σε υψόμετρο 1.700 μέτρων, εκεί όπου ακόμα και το Μάιο τα χιόνια παραμένουν πυκνά

Build tough

Αναμφίβολα το Raptor είναι το πιο επιβλητικό pick up που κυκλοφορεί σήμερα στην ελληνική αγορά και το μοναδικό που τραβάει τόσα πολλά βλέμματα πάνω του. Βέβαια, δεν αρκούν μόνο τα αυτοκόλλητα Raptor να κάνουν τη διαφορά, αλλά και κάποια άλλα ουσιώδη δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς και οι αυξημένες του διαστάσεις, συγκριτικά με το συμβατικό Ford Ranger.

Είναι 4,4 εκατοστά πιο μακρύ, 16,8 εκατοστά πιο φαρδύ και απέχει 5,1 εκατοστά περισσότερο από το έδαφος, γεγονός που το καθιστά ασυναγώνιστο εκτός δρόμου. Ο προφυλακτήρας είναι τοποθετημένος πιο ψηλά σε σχέση με τα υπόλοιπα Ranger και η γρίλια της μάσκας θυμίζει αμερικάνικα pick up. Να αναφέρουμε επίσης ότι οι κρίκοι πρόσδεσης αντέχουν δύναμη έλξης μπροστά 4.635 κιλών και πίσω 3.683 κιλών. Ο πελάτης έχει να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων κωδικών χρωμάτων: το Frozen White, το Conquer Grey, το Agate Black και το Ford Performance Blue (όχημα δοκιμής).

Ford Ranger Raptor στη φύση
Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις Ranger, το Raptor είναι 4,4 εκατοστά πιο μακρύ, 16,8 εκατοστά πιο φαρδύ και απέχει 5,1 εκατοστά περισσότερο από το έδαφος.

Πολιτισμένο θηρίο

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η άνεση και η πολυτέλεια τόσο για τους μπροστινούς όσο και για τους πίσω επιβάτες. Τα μπροστινά φαρδιά δερμάτινα ημιμπάκετ καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά, ενώ οι τρεις πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και τους ώμους τους, με το μεσαίο κάθισμα να αναδιπλώνεται και να γίνεται υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες.

Το τιμόνι έχει μια κόκκινη γραμμή στην επάνω πλευρά του ώστε να γνωρίζει ο οδηγός την κορυφή του τιμονιού, όταν το γυρίσει ανάποδα. Επίσης διατίθεται ηχοσύστημα Ford SYNC 3 με σύστημα πλοήγησης, ραδιόφωνο FM/AM, δέκτη πληροφοριακών μηνυμάτων ΤΜS και RDS, CD-Player, υποδοχές USB, AUX και SD για τη σύνδεση εξωτερικών συσκευών, ασύρματη σύνδεση Bluetooth, μικρόφωνο και έγχρωμη οθόνη αφής TFT 8 ιντσών και έξι ηχεία.

Έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης τα οποία επεμβαίνουν στον κινητήρα, το τιμόνι και το κιβώτιο. Ανάλογα με το σημείο που θα κινηθεί το όχημα, ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στο Normal και το Sport τα οποία προορίζονται για εντός δρόμου χρήση, ενώ για εκτός δρόμου μπορεί να επιλέξει το Gravel, το Mud ή το Rock. Επίσης για γρήγορη εκτός δρόμου χρήση ιδανικό είναι το Baja.

 

Εσωτερικό Raptor
Premium χώρος οδήγησης

Απολαμβάνεις την οδήγηση

Αυτό που μας αρέσει σε όλες τις εκδόσεις του Ford Ranger και κατ' επέκταση στο Raptor είναι η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο 10άρι κιβώτιο. Όποιοι έχετε οδηγήσει τα προηγούμενα μοντέλα με το 6άρι και εν συνεχεία οδηγήσατε το καινούργιο, θα καταλάβετε άμεσα πόσο ποιοτική δουλειά έχει γίνει στον τομέα αυτόν. Πλέον οι αλλαγές περνάνε ταχύτατα, με απόλυτη ακρίβεια και με γνώμονα πάντα την οικονομία αλλά και τη διαρκή παροχή ισχύος. Όταν μάλιστα ο οδηγός χρησιμοποιήσει την Sport επιλογή, τότε οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερο εύρος στροφών και οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές.

O δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με τη διπλή τουρμπίνα αποδίδει 213 ίππους και 500 Nm ροπής εξασφαλίζοντας εκκινήσεις αλλά και ρεπρίζ που θα ζήλευαν ακόμη και γρήγορα επιβατικά αυτοκίνητα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε, ότι πατώντας απότομα το γκάζι, με επιλεγμένη τη Sport λειτουργία, η ταχύτητα ανεβαίνει από τα 85 χλμ/ωρα στα 122 σε οκτώ δευτερόλεπτα ενώ από τα 47 στα 105 χλμ/ωρα σε εννιά δευτερόλεπτα. Να επισημάνουμε στο σημείο αυτό ότι με μέση ωριαία ταχύτητα στα 100 χλμ/ώρα η κατανάλωση είναι περίπου στα 10 λίτρα/100 χλμ. απόλυτα φυσιολογική για τον όγκο του οχήματος (δικές μας μετρήσεις). Επίσης αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι τα ελαστικά που φοράει το αμάξι, BF Goodrich 285/70R15 δε βγάζουν θόρυβο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, καθώς στη γόμα τους χρησιμοποιούνται καλύτερα μείγματα.

Το Raptor στις στροφές πατάει καλά, ωστόσο σε κάποιες φουρκέτες μειώσαμε την ταχύτητά μας καθώς αισθανθήκαμε τη μετακίνηση του αμαξώματος, αλλά για να νιώσεις κάτι τέτοιο πρέπει, απλά, να το παρακάνεις!

Ανοίγει δρόμους!

Όπως γράψαμε και στην αρχή του κειμένου υπάρχει κάτι που κάνει ξεχωριστό το Raptor σε σχέση με τα υπόλοιπα pick up και αυτό είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται εκτός δρόμου. Μετά από τόσα χρόνια δοκιμών ήταν η πρώτη που φορά που τολμήσαμε να περάσουμε από χωματόδρομο με φυτευτή πέτρα με ταχύτητα άνω των 60 χλμ. χωρίς να «τραυματίσουμε» κάποιο από τα ευαίσθητα σημεία του οχήματος αλλά και, το βασικότερο, να κατέβουμε στο τέλος ατσαλάκωτοι. Εκεί, μέσα σε βουνά και σε λαγκάδια, σε δύσκολα περάσματα, είναι το πραγματικό τερέν του Raptor, όπου καταφέρνει να περνάει αλώβητο χωρίς ζημιές χάρη στο ύψος του σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις και τα ελαστικά. Στο θέμα των αναρτήσεων το Raptor παίζει πραγματικά χωρίς αντίπαλο καθώς τα αμορτισέρ Fox είναι εξελιγμένα για μεγάλη δύναμη απόσβεσης ακόμη και όταν συμπιεστούν πολύ.

Τα μπροστινά καλάμια έχουν διάμετρο 63,5 χιλιοστών και διαδρομή 32% αυξημένη σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις Ranger. Επίσης τα διπλά ψαλίδια είναι αλουμινένια. Πίσω, η διαδρομή είναι αυξημένη κατά 18% , διαθέτει ελατήρια και αμορτισέρ και το πλαίσιο παραμένει τύπου σκάλας. Το Raptor σε προκαλεί πραγματικά να το εκτοξεύσεις στον αέρα και όπου μας δόθηκε αυτή η δυνατότητα, σε σαμάρια με χώμα, παίρναμε φόρα και πετούσαμε στα ύψη! Όταν προσγειώνεται το αυτοκίνητο στο οδόστρωμα η ανάρτηση δέχεται αποτελεσματικά όλους τους κραδασμούς, χωρίς να αισθάνονται το παραμικρό τράνταγμα οι επιβάτες. Το κάλυμμα κάτω από τον προφυλακτήρα, πάχους 2,3 χιλιοστών, είναι από ατσάλι υψηλής αντοχής, και προφυλάσσει σωστά τα ευαίσθητα μέρη του αυτοκινήτου. Το μόνο που θα θέλαμε είναι μια κάμερα στην μπροστινή μάσκα έτσι ώστε ο οδηγός να βλέπει το δρόμο, όταν κινείται σε σημεία με απότομη κλίση.

Στο δια ταύτα με τιμή που ξεπερνάει τα 55.000 ευρώ ο υποψήφιος αγοραστής του Raptor (κάθε λάτρης των επιδόσεων και των off-road εξορμήσεων) πρέπει να ξέρει για ποιον λόγο αξίζει να δαπανήσει αυτό το ποσό για την απόκτησή του. Για εμάς το νούμερο ένα πλεονέκτημά του είναι η αίσθηση ότι με το κλειδί του Raptor στο χέρι νιώθεις ότι μπορείς να πας παντού και ότι δεν υπάρχει τίποτα να σε σταματήσει. Αυτή η μοναδική αίσθηση ελευθερίας αξίζει το κάθε επιπλέον ευρώ.