Τροχοί & TIR

Αλεξοπούλου για το κόστος προμήθειας των 250 ηλεκτρικών αστικών Yutong

Στοιχεία κόστους και εγγυήσεων παρείχε η υφυπουργός Μεταφορών απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασίλη Βιλιάρδου, με θέμα την προμήθεια των νέω
Τρίτη 21/11/2023 - 13:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στοιχεία κόστους και εγγυήσεων παρείχε η υφυπουργός Μεταφορών απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασίλη Βιλιάρδου, με θέμα την προμήθεια των νέων αστικών λεωφορείων.

Η κα. Αλεξοπούλου, αφού υπογράμμισε τα οφέλη της σύμβασης, όπως η ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στις μεγάλες πόλεις, αλλά και η υποστήριξη των πράσινων μεταφορών, αναφέρθηκε στη σημασία των εγγυήσεων λειτουργίας που συνοδεύουν τα οχήματα, υπερβαίνοντας τις κανονικές προδιαγραφές της αγοράς και μειώνοντας το συνολικό κόστος κύκλου ζωής.

Σχετικά με το κόστος της προμήθειας, παρείχε λεπτομερείς εξηγήσεις αναδεικνύοντας το ευνοϊκό πλαίσιο της σύμβασης για τη χώρα. Ειδικότερα, η Υφυπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι το κόστος για κάθε ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, εκτιμάται περίπου στα 440.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες εγγυήσεις που υπερκαλύπτουν μια περίοδο έως 85 μήνες για τα οχήματα, 99 μήνες για τους συσσωρευτές ανά όχημα και 145 μήνες – πάνω από 12 χρόνια – για τους φορτιστές. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εκτελωνισμού, η προμήθεια του φορτιστή, εγγυημένη αντισκωριακή προστασία 18 ετών, περιβαλλοντικοί φόροι για ελαστικά και συσσωρευτές, κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των οχημάτων για μέχρι και 45 ημέρες μετά από την άφιξή τους στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Επεσήμανε, μάλιστα, ότι η τιμή διάθεσης ενός τυπικού (μήκους 12μ) ηλεκτρικού λεωφορείου αστικού κύκλου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 480.000 - 700.000 ευρώ. Σημείωσε, επίσης, πως η προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων καλύπτεται στο σύνολό της από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης.

Τέλος, υπογράμμισε τη δέσμευση της χώρας να ακολουθεί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και πρακτικές σε θέματα εξοπλισμού και ποιότητας, ενώ τόνισε ότι η σύμβαση είναι απόλυτα επωφελής, με οικονομικούς όρους για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και με κοινωνικούς όρους για το επιβατικό κοινό και τους πολίτες.

Εμείς να σημειώσουμε ότι το κόστος των 480.000-700.000 ευρώ για αντίστοιχα λεωφορεία που ανέφερε η κα. Αλεξοπούλου είναι μεν πραγματικό, αφορά όμως λεωφορεία Ευρωπαίων κατασκευαστών και διαφορετικών χαρακτηριστικών.

Να θυμηθούμε, άλλωστε, ότι από το συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού και με το συγκεκριμένο τίμημα ανά λεωφορείο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές είτε δεν μετείχαν στον διαγωνισμό είτε δεν ανανέωσαν την προσφορά τους (όσοι μετείχαν) παραιτούμενοι και τυπικά από τη διαδικασία.

Τέλος, να προσθέσουμε ότι έγιναν αποδεκτά τα πρακτικά παραλαβής προτύπου λεωφορείου της εταιρείας YUTONG (Τμήμα Ε΄ της διακήρυξης) της Επιτροπής Ελέγχου Προτύπου Λεωφορείου της υπ’ αριθμ. 53/2023 σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της εταιρείας με την επωνυμία YUTONG BUS CO. LTD. και έγινε αποδοχή των συμπερασμάτων των από 02.11.2023 και 06.11.2023 πρακτικών της Επιτροπής Ελέγχου Προτύπου Λεωφορείου χωρίς τη διατύπωση παρατηρήσεων.

PreviousNext