Σε πέντε χώρες της Ε.Ε. από τις οποίες συχνά διέρχονται τα ελληνικά φορτηγά διεθνών μεταφορών επέρχονται αλλαγές ως εξής:

ΑΥΣΤΡΙΑ: Αυξάνει τα τέλη διοδίων κατά 1,5% λόγω προσαρμογής τους στον πληθωρισμό. Έτσι, τα Euro 6 τεσσάρων και πλέον αξόνων το 2021 θα πληρώνουν 41,69 λεπτά το χιλιόμετρο και τη νύχτα 41,82 λεπτά/χιλιόμετρο. Το 2020 ήταν 40,98 και 41,10 λεπτά αντίστοιχα.

ΒΕΛΓΙΟ: Επικαλούμενο τον πληθωρισμό και το κόστος συντήρησης των αυτοκινητόδρομων, το Βέλγιο αυξάνει τις τιμές των διοδίων, οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:

Για την περιοχή της Wallonia, φορτηγά Euro 5 ή Euro 6 πάνω από 32 τόνους 0,137/χιλιόμετρο. Για την περιοχή Flanders, τα άνω των 32 τόνων φορτηγά, αν είναι Euro 5 χρεώνονται 0,168/χιλ., αν είναι Euro 6 χρεώνονται 0,157/χιλ.

ΤΣΕΧΙΑ: Στη Δημοκρατία της Τσεχίας επέρχονται αλλαγές ως προς τις κατηγορίες ρύπων ως εξής:

Μια κοινή κατηγορία για οχήματα μέχρι Euro 4 (αντί δύο που ίσχυαν). Δεύτερη κατηγορία τα Euro 5 και EEV (πενταμισάρια). Τρίτη κατηγορία τα Euro 6, και προστίθεται τέταρτη κατηγορία για τα άνω των Euro 6 οχήματα (Euro 6d, Euro 6e και εναλλακτικών καυσίμων). Επίσης, θεσπίζεται το μέτρο της βινιέτας των 355 ημερών αντί του ετήσιου ημερολογιακού (Ιανουάριος – Δεκέμβριος). Το κόστος της βινιέτας διαμορφώνεται όχι μόνο από την κατηγορία ρύπων, αλλά και το επίπεδο θορύβου του κινητήρα.

ΓΑΛΛΙΑ: Από 1-1-21 η Γαλλία αύξησε κατά 0,63% το κόστος διέλευσης των φορτηγών από τα τούνελ του Mont Blanc και του Frejus. Εδώ η αύξηση αιτιολογήθηκε με το αυξημένο κόστος των σταθμών ελέγχου (security controls).

ΟΥΓΓΑΡΙΑ: Στη χώρα ισχύουν οι αυξήσεις που τέθηκαν σε ισχύ από τις 26/11/20 σε ποσοστό +3,9%, όπως και το ποσοστό πληθωρισμού σε συνδυασμό με τον δείκτη καταναλωτή των προηγούμενων μηνών.

Για τα φορτηγά τεσσάρων και περισσότερων αξόνων, τα διόδια επί των αυτοκινητόδρομων  για τα Euro 2, 3 και 4 φορτηγά κοστίζουν 129,35 HUF/χιλ. ή 0,37 ευρώ/χιλ. Για τα Euro 5, Euro 6 και μετέπειτα, τα διόδια είναι 109,95 HUF/χιλ. ή 0,31 ευρώ/χιλ.