Τροχοί & TIR

Από σήμερα κυκλοφοριακοί περιορισμοί στον Α13 στην Αυστρία. Ζύγιση οχημάτων και αυτόματη εκτροπή

Η Asfinag έχει προετοιμάσει ένα ευρύ φάσμα μέτρων που αποσκοπούν στην αποφυγή σοβαρής κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδίως τις ημέρες με μεγάλη κίνηση.
Δευτέρα 07/10/2024 - 16:45
Κοινοποίηση στα Social Media

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της Ιταλίας και της Γερμανίας και τις προσφυγές τους στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, η Περιφέρεια του Τιρόλου της Αυστρίας που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη διαχείριση του Α13 στο Μπρένερο ανακοίνωσε νέους περιορισμούς για τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, επικαλούμενη λόγους ασφάλειας της γέφυρας.

Μεταξύ των μέτρων που θα επιβληθούν κατά τον επόμενο χρόνο θα είναι και η αυτόματη ζύγιση των οχημάτων με σκοπό τα βαρέα φορτηγά να ακολουθούν συγκεκριμένη λωρίδα, προκειμένου να διασχίσουν τη γέφυρα Luegbrücke στον αυστριακό αυτοκινητόδρομο A13.

Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι έχουν προηγηθεί επιθεωρήσεις και έλεγχοι στατικότητας της γέφυρας Luegbrücke, οι οποίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα.

Ένα από αυτά τα μέτρα επιβάλλει περιορισμό στην κυκλοφορία πάνω στη γέφυρα.

Συγκεκριμένα, η κυκλοφορία στη γέφυρα θα περιοριστεί σε μία λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση από την 1η Ιανουαρίου 2025. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί η ασφαλής χρήση της γέφυρας στο μέλλον», διαβεβαίωσε η Asfinag, η αυστριακή αρχή αυτοκινητοδρόμων. Το μέτρο αυτό θα παραμείνει σε ισχύ έως και τρία χρόνια.

Δέσμη μέτρων

Η Asfinag έχει προετοιμάσει ένα ευρύ φάσμα μέτρων που αποσκοπούν στην αποφυγή σοβαρής κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδίως τις ημέρες με μεγάλη κίνηση.

Βασικό στοιχείο αυτής της δέσμης μέτρων είναι μια καινοτόμος λύση που επιτρέπει την προσωρινή κυκλοφορία σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας τις ημέρες με εξαιρετικά υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο.

«Για να επιτευχθεί αυτό, τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων πρέπει να μετακινηθούν στην αριστερή λωρίδα, δηλαδή στο κέντρο της γέφυρας, για να μειωθεί η πίεση στις άκρες της κατασκευής. Αυτή η ρύθμιση της κυκλοφορίας θα εφαρμόζεται ευέλικτα σε περίπου 170 ημέρες τον χρόνο, ανάλογα με την κυκλοφορία, είτε προς βορρά είτε προς νότο. Ένα μόνιμο σύστημα δύο λωρίδων κυκλοφορίας θα μείωνε σημαντικά τη διάρκεια ζωής της γέφυρας και επομένως δεν είναι εφικτό», εξήγησε η Asfinag.

Συγκεκριμένα, η κυκλοφορία σε διπλή λωρίδα κυκλοφορίας θα εφαρμοστεί σε περισσότερες από 170 ημέρες με κατεύθυνση προς το Brenner (νότια) και σε περισσότερες από 160 ημέρες με κατεύθυνση προς το Innsbruck (βόρεια). Αυτό το ευέλικτο σύστημα, που βασίζεται στα κυκλοφοριακά δεδομένα της Asfinag, θα μειώσει σημαντικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Επιπλέον, η Asfinag θα χρησιμοποιήσει και άλλες λύσεις, όπως συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας, πρόσθετες απαγορεύσεις φορτηγών, τμηματική παρακολούθηση της ταχύτητας και νέες πινακίδες πληροφόρησης. Θα ξεκινήσει επίσης μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία ενημέρωσης.

Ζύγιση οχημάτων στο Nößlach και στο Brenner

Το επόμενο έτος, η ζύγιση οχημάτων θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση της κυκλοφορίας στον A13.

«Στις δεξιές λωρίδες κυκλοφορίας, συσκευές ζύγισης εγκατεστημένες στο οδόστρωμα θα παρακολουθούν το βάρος των οχημάτων κατά την κίνησή τους. Εάν ένα όχημα βάρους άνω των 3,5 τόνων χρησιμοποιήσει κατά λάθος τη δεξιά λωρίδα, το σύστημα θα διασφαλίσει ότι δεν θα διασχίσει τη γέφυρα. Τα οχήματα αυτά θα εκτρέπονται στον χώρο στάθμευσης Nößlach ή στον κόμβο Brenner-Nord, όπου θα ελέγχονται και στη συνέχεια θα κατευθύνονται πίσω στη σωστή αριστερή λωρίδα», αναφέρει η Asfinag.

Οι έλεγχοι αυτοί θα πραγματοποιούνται από το προσωπικό, καθώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων δεν θα χρησιμοποιούν τη δεξιά λωρίδα.

Από σήμερα τα έργα οδοποιίας 

Εντωμεταξύ, η Asfinag θα ξεκινήσει επείγουσες επισκευές στη γέφυρα Lueg από σήμερα, Δευτέρα 7 Οκτωβρίου.

«Αυτό θα απαιτήσει ένα σύστημα μονής λωρίδας κυκλοφορίας για αρκετές εβδομάδες. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, οι επισκευές έχουν προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, όταν η κυκλοφορία είναι λιγότερο έντονη. Οι εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν πριν από τον χειμώνα», εξήγησε ο διαχειριστής του οδικού δικτύου.

Η Asfinag αναμένει επί του παρόντος ότι η μία λωρίδα κυκλοφορίας θα λειτουργήσει για τρεις έως τέσσερις εβδομάδες, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Πηγή: trans.info

PreviousNext