Τίθεται θέμα επιστροφής εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ
Με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου τα διόδια επί των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων κρίθηκαν υψηλότερα μετά από εξέταση του κόστους που τα διαμορφώνουν.
Έτσι, αποκαλύφθηκε ότι στο κόστος των διοδίων συμπεριλαμβάνονταν και όλες οι δαπάνες κίνησης της γερμανικής αστυνομίας ελέγχου των αυτοκινητοδρόμων.
Σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το κόστος των διοδίων πρέπει να περιλαμβάνει μόνο δαπάνες υποδομών, δηλαδή κατασκευής, ανακατασκευής δρόμων, συντήρησης αυτών, λειτουργίας των σταθμών διοδίων κ.α., όχι όμως το κόστος κίνησης της αστυνομίας.
«Οι οποιεσδήποτε δαπάνες που αφορούν στις αστυνομικές αρχές αποτελούν ευθύνη της πολιτείας», αναφέρει στην απόφασή του το δικαστήριο.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Γερμανικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Φορτηγών (BLG), «η απόφαση του δικαστηρίου έδειξε μια καθαρή εικόνα για τον τρόπο που πρέπει να υπολογίζονται τα διόδια, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Αλλά και ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, αποδεχόμενος την απόφαση του δικαστηρίου, δήλωσε πως αυτή «θα ληφθεί υπόψη στη διαμόρφωση των διοδίων προσεχώς».
Ωστόσο, Πολωνοί μεταφορείς, σε δηλώσεις τους, δεν αποδέχονται το «προσεχώς» και κάνουν λόγο για άμεση προσφυγή κατά της Γερμανίας για την επιστροφή των χρημάτων που έχουν καταβληθεί στα γερμανικά διόδια και στο ποσοστό που αντιστοιχεί στις «δαπάνες αστυνομίας».
Αντιλαμβάνεται κανείς πως, εφόσον γίνει δεκτή η προσφυγή των Πολωνών, ανοίγει ο δρόμος για επιστροφές πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε αυτοκινητιστές διαφόρων χωρών που καθημερινά διασχίζουν τους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Ανάμεσα σε αυτούς και δεκάδες Έλληνες διεθνομεταφορείς, οι οποίοι συχνά έχουν προορισμό τη Γερμανία.
Για την ιστορία να πούμε πως όλα ξεκίνησαν πριν 9 χρόνια, όταν Πολωνός, μεμονωμένος αυτοκινητιστής αρνήθηκε να καταβάλει τα διόδια, υποστηρίζοντας ότι αυτά είναι υψηλότερα. Παραπέμφθηκε, βέβαια, στη δικαιοσύνη μέχρι που η υπόθεσή του έφτασε στο Ευρωδικαστήριο, το οποίο και τον δικαίωσε.