Τροχοί & TIR

Απόρριψη έργων; Τι συμβαίνει;

Με τίτλο «Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης τα οδικά έργα» ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκος Παππάς, επικαλούμενος σχετικ
Πέμπτη 18/03/2021 - 16:46
Κοινοποίηση στα Social Media

Με τίτλο «Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης τα οδικά έργα» ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκος Παππάς, επικαλούμενος σχετικό δημοσίευμα (ακολουθεί) κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «συνεχίζει χωρίς σχέδιο, διαφάνεια και λογοδοσία», κάνοντας λόγο για την απόρριψη σειράς μεγάλων έργων υποδομής από τις ευρωπαϊκές αρχές και προσθέτει:

Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής καλούνται:

  • Να καταθέσουν επιτέλους στη Βουλή και τον ελληνικό λαό την πλήρη πρότασή τους για το Ταμείο Ανάκαμψης.

  • Να παραθέσουν τα έργα που απορρίφθηκαν από την ένταξη στο εν λόγω Ταμείο, τους λόγους απόρριψής τους και τις εναλλακτικές χρηματοδότησης των έργων αυτών.

  • Να εξηγήσουν σε ποιο βαθμό ανήλθε η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, τον τεχνικό κόσμο, κ.ά. για τα έργα που προτείνονται προς ένταξη.

Όπως αναφέρθηκε, προηγήθηκε δημοσίευμα στην Καθημερινή, στο οποίο αναφέρονται τα εξής:

Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μένει, όπως όλα δείχνουν, σχεδόν το σύνολο των οδικών έργων που προτάθηκαν για χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών. Εξαιρούνται το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο έχει συνδεθεί με την ενίσχυση της Δυτικής Μακεδονίας στην πορεία απολιγνιτοποίησης και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), σχετικά με τον οποίο τονίστηκε στις κοινοτικές αρχές η ανάγκη μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, ωστόσο οι ελπίδες του υπουργείου περιορίζονται στη «διάσωση» κάποιων δευτερευόντων έργων, αλλά και ενός προγράμματος συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, βασικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν (μεταξύ άλλων) όλα τα οδικά έργα που προτάθηκαν (και) από την Ελλάδα, καθώς ξεκαθαρίστηκε σε όλες τις χώρες ότι αυτά δεν συνάδουν με το πνεύμα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προσδώσει στη συγκεκριμένη χρηματοδοτική παρέμβαση (και όχι θέμα ωριμότητας ή αναγκαιότητας). Γενικά, πάντως, θεωρείται ότι το ελληνικό πρόγραμμα είναι από τα πιο γερά δομημένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα; Ότι πιθανότατα τίθενται εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μια σειρά από οδικά έργα, όπως:

  • Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά, μήκους 74 χλμ.

  • Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, η πρόταση αφορούσε τη συμμετοχή του Δημοσίου), μήκους 3,8 χλμ.

  • Η παράκαμψη Χαλκίδας, μήκους 16,7 χλμ.

  • Η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας.

  • Ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, μήκους 29,5 χλμ.

Αντίθετα, παραμένουν:

Το βόρειο κομμάτι του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία, μήκους 70,5 και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.

Για τα παραπάνω, θεωρούμε ότι θα υπάρξει απάντηση από πλευράς υπ. Υποδομών και Μεταφορών, καθώς πρέπει να ενημερωθεί ο ελληνικός λαός, αν έχουν ήδη απορριφθεί τα αναφερόμενα έργα ή αν βαίνουν προς απόρριψη ή όχι.

PreviousNext