Η έλλειψη των αυτοκινήτων και οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των όσων οχημάτων φτάνουν στη χώρα μας επηρέασαν δραματικά τις ταξινομήσεις του πρώτου διμήνου 2022.

Έτσι, τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του 2022 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 1318 καινούρια φορτηγά όλων των κατηγοριών (περιλαμβανομένων και των ελαφρών LCV), όταν το αντίστοιχο δίμηνο του 2021 είχαν κυκλοφορήσει 1441 (μείωση -8,5%).

Την ίδια περίοδο, φέτος, κυκλοφόρησαν 3293 μεταχειρισμένα φορτηγά όλων των κατηγοριών έναντι 3736 που κυκλοφόρησαν το πρώτο δίμηνο του 2021, δηλαδή μείωση για φέτος -11,9%.

Περνάμε στα καινούρια λεωφορεία, όλων των θέσεων, φέτος το πρώτο δίμηνο κυκλοφόρησαν μόλις 15 καινούρια λεωφορεία έναντι 35 το πρώτο δίμηνο του 2021, μείωση δηλαδή κατά -57,1%.

Μειωμένα φέτος ήταν και τα μεταχειρισμένα λεωφορεία. Το πρώτο δίμηνο του 2022 κυκλοφόρησαν 142 λεωφορεία έναντι 171 που κυκλοφόρησαν το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο, καταγράφοντας για φέτος μείωση κατά -17,%.

Κρίνοντας από την συνεχιζόμενη έλλειψη αυτοκινήτων προς παράδοση, θεωρούμε ότι και στο επόμενο δίμηνο οι δείκτες των επαγγελματικών οχημάτων θα έχουν και πάλι αρνητικό πρόσημο.