Οι μεγάλες κινητοποιήσεις των οδηγών στην Ισπανία, στη Γαλλία και σε άλλες χώρες για τη βελτίωση των συνθηκών της εργασίας τους έφεραν θετικά αποτελέσματα.

Έγινε κατανοητό ότι η αντιμετώπιση της τεράστιας έλλειψης των οδηγών φορτηγών περνάει πρώτα από τη βελτίωση των συνθηκών της εργασίας τους, της καλύτερης αμοιβής τους και της ανάδειξης μιας θετικής εικόνας για το επάγγελμα.

Πρόκειται για θέματα τα οποία έχει επανειλημμένα θίξει και προωθεί με κάθε τρόπο στην Ελλάδα το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR.

Σύμφωνα με χθεσινή (15/3/22) ανακοίνωση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορών (IRU), τα μέλη της έχουν υιοθετήσει νέες θέσεις και σχέδια για λογαριασμό των Μεταφορών σε τρεις βασικούς τομείς: το επάγγελμα του οδηγού, το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T) και τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ITS).

Ειδικότερα, τα όργανα λήψης αποφάσεων της IRU για τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων στην ΕΕ ενέκριναν ένα σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της ελκυστικότητας του επαγγέλματος του οδηγού. Αυτό το σχέδιο επικεντρώνεται στην άρση των νομοθετικών φραγμών, συμπεριλαμβανομένης της θέσπισης ειδικού καθεστώτος για την αναγνώριση επαγγελματικών αδειών οδήγησης από τρίτες χώρες, στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των οδηγών, στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και στη βελτίωση της εικόνας του επαγγέλματος των οδηγών στην Ε.Ε.

Θεωρείται βέβαιο ότι οι θέσεις αυτές θα προωθηθούν στα νομοθετικά όργανα της ΕΕ, προκειμένου να ληφθούν υπόψη στη σύνταξη ενός νέου Κανονισμού για τον οποίο έχουν ήδη συμφωνήσει τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι το πρόβλημα της έλλειψης των οδηγών στην Ευρώπη οξύνθηκε με τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς εκτιμάται ότι χιλιάδες Ουκρανοί οδηγοί φορτηγών σε διάφορες χώρες εγκατέλειψαν το τιμόνι και έσπευσαν στην Ουκρανία για να συνεισφέρουν στην άμυνα της πατρίδας τους.