Το ενδεχόμενο της προμήθειας καινούριων αστικών λεωφορείων με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να καλύψει προσωρινά και για συγκεκριμένο διάστημα τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Και αυτό, γιατί θα χρειαστεί αρκετός ακόμη χρόνος μέχρι την προμήθεια των καινούριων λεωφορείων που θα πραγματοποιηθεί με διεθνή διαγωνισμό.
Όπως έγινε γνωστό, οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν είναι ακόμη έτοιμες για την προκήρυξη του διαγωνισμού και ενδεχομένως να απαιτηθεί ακόμη ένας μήνας μέχρι την ανάρτησή του σε διαβούλευση και στη συνέχεια την προκήρυξή του με περιθώριο τουλάχιστον τριών μηνών για την καταλυτική ημερομηνία υποβολής προσφορών.
Ωστόσο, το υπ. Μεταφορών φαίνεται να λαμβάνει υπόψη και τυχόν καθυστερήσεις λόγω ενστάσεων και το χρονικό περιθώριο που θα πρέπει να έχει ο (οι) προμηθευτής (-ες) μέχρι την παράδοση της πρώτης «παρτίδας» των λεωφορείων που εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται στον έναν περίπου χρόνο.
Να προσθέσουμε, ότι μεγάλο μέρος των υπό προμήθεια λεωφορείων θα είναι ηλεκτρικά, είναι, όμως, γνωστό ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν κατακλυστεί από παραγγελίες ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς η μια μετά την άλλη οι πόλεις της Ευρώπης υιοθετούν την ηλεκτροκίνηση για τις αστικές τους συγκοινωνίες.
Επομένως, η προμήθεια με leasing λεωφορείων θα ήταν μια λύση, όμως εξαρτάται από το κόστος που μια τέτοια ενέργεια συνεπάγεται και αν υπάρχουν προμηθευτές να ανταποκριθούν.