Τροχοί & TIR

Αστικό TEMSA LF12: Η Σύγχρονη Αντίληψη του χώρου

Πρόκειται για ένα αστικό λεωφορείο στο στάνταρ μήκος των 12 μέτρων, χαμηλοδάπεδο με τρεις διπλές πόρτες, όπου ο κεντρικός χώρος ορθίων μπροστά από την μεσαία πόρτα είναι εμφανώς διευρυμένος για περι
Πέμπτη 01/09/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Πρόκειται για ένα αστικό λεωφορείο στο στάνταρ μήκος των 12 μέτρων, χαμηλοδάπεδο με τρεις διπλές πόρτες, όπου ο κεντρικός χώρος ορθίων μπροστά από την μεσαία πόρτα είναι εμφανώς διευρυμένος για περισσότερους ορθίους, αλλά την ίδια στιγμή, ο κατασκευαστής έχει τοποθετήσει – με πολύ διακριτικό τρόπο – αναμονές για την αγκύρωση επιπλέον καθισμάτων, αν αυτό θα αποτελούσε την επιλογή του πελάτη.

Καθώς, η διαμόρφωση σχέσης ορθίων/καθημένων τίθεται ως τεχνική προδιαγραφή από τον συγκοινωνιακό φορέα, η TEMSA έχει τώρα έτοιμη εναλλακτική λύση προκειμένου να ικανοποιήσει την απαίτηση του πελάτη όχι μόνο για το σύνολο της προμήθειάς του, αλλά και για μέρος αυτής. Μπορεί δηλαδή ένας αριθμός λεωφορείων να έχει περισσότερο χώρο ορθίων, όπως για παράδειγμα στις γραμμές προς και από πανεπιστημιουπόλεις, όπου τα λεωφορεία μεταφέρουν ιδιαίτερα αυξημένο αριθμό φοιτητών. Το δεύτερο στοιχείο που αναδεικνύει τη σύγχρονη αντίληψη του κατασκευαστή, είναι το εσωτερικό ύψος του λεωφορείου, που φτάνει τα 2,5 μέτρα παρέχοντας στους επιβάτες την αίσθηση της ευρυχωρίας και της άνεσης.

Όπως αναφέραμε, το λεωφορείο είναι χαμηλοδάπεδο που σημαίνει ότι η είσοδος των επιβατών γίνεται απευθείας χωρίς σκαλί, ενώ για αμαξίδια ΑΜΕΑ διατίθεται και ράμπα πρόσβασης. Πολύ καλή είναι και η κατανομή των βαρών με τον κινητήρα να είναι τοποθετημένος πίσω από τον οπίσθιο άξονα και το κλιματιστικό να βρίσκεται στο μέσον και μπροστά της οροφής. Το αμάξωμα αποτελεί μια αυτοφερόμενη χαλύβδινη κατασκευή με τα πλευρικά τοιχώματα να είναι από πάνελ αλουμινίου. Το μπροστινό, το πίσω μέρος και η οροφή του λεωφορείου είναι από fiberglass.

Γραμμή Κίνησης

Ο κινητήρας είναι ο 6κύλινδρος Cummins ISB 6,7 λίτρων, με ισχύ 280 HP με τούρμπο και ιντερκούλερ και ροπή που ανέρχεται στα 1275 Nm στις 1700 σαλ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα πετρελαίου, προδιαγραφών Euro 6, με σύστημα SCR δηλαδή με τη χρήση AdBlue και ηλεκτρονική διαχείριση του καυσίμου για τη βέλτιστη απόδοση και οικονομία.

Για τη μετάδοση της κίνησης το λεωφορείο διαθέτει το δοκιμασμένο, όσο και αξιόπιστο σασμάν της ZF, το ZF 6ΑP1200B ECOLIFE αυτόματο 6 σχέσεων με ριτάρντερ (ή πιο σωστά με ιντάρντερ καθώς είναι ενσωματωμένο στο κιβώτιο).

Ο κινητήριος άξονας είναι συμπαγής με χαμηλό κέντρο βάρους και η τελική σχέση μετάδοσης είναι 5,74.

Της ZF είναι και το σύστημα διεύθυνσης, ο τύπος ZF 8098 με υδραυλική υποβοήθηση και με ρυθμιζόμενη την κολόνα του τιμονιού.

Φόρτιση αξόνων – φρένα

Ο μπροστινός διευθυντήριος άξονας είναι με ανεξάρτητη ανάρτηση της ZF με 2 αερόφουσκες και 2 τηλεσκοπικά αμορτισέρ και με μέγιστη τεχνικά επιτρεπόμενη ικανότητα φόρτισης 8.200 kgr. Ο πίσω κινητήριος συμπαγής άξονας, ZF AV 132, φέρει 4 αερόφουσκες και 4 τηλεσκοπικά αμορτισέρ, με μέγιστη τεχνικά επιτρεπόμενη ικανότητα φόρτισης 12300 kgr. Ως προς τα φρένα του, αυτά αποτελούνται από ανεξάρτητα πνευματικά κυκλώματα στον εμπρός και πίσω άξονα. Η πεδή στάθμευσης επενεργεί στους πίσω τροχούς με ελατήρια τα οποία αντισταθμίζονται κατά την πορεία από τον πεπιεσμένο αέρα του κυκλώματος.

Το λεωφορείο εξοπλίζεται με τα στάνταρ συστήματα EBS, ABS και ASR και φέρει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Τα ελαστικά που φοράει είναι 275/70R 22,5, η δεξαμενή του καυσίμου είναι 285 λίτρων και του AdBlue 42 λίτρων.

Εξοπλισμός

Πέρα του εξοπλισμού που έχει ήδη αναφερθεί, το λεωφορείο προσφέρεται επίσης με A/C οροφής 38 kW Sakfar με δυνατότητα θέρμανσης, πρόσθετη θέρμανση στο χώρο επιβατών (blower type heaters), Defroster για την πάχνη στον ανεμοθώρακα και το χώρο του οδηγού, ECAS (Electronic Lifting) με σύστημα επιγονάτησης (kneeling), Cd/mp3 player, 2 οθόνες 19’’, κάθισμα οδηγού GRAMMER με ζώνη ασφαλείας 3 σημείων και υποβραχιόνιο δεξιά και αριστερά, φώτα ομίχλης, ηλεκτρονικές πινακίδες προορισμού στην εμπρόσθια, οπίσθια και πλαϊνή όψη. Τέλος, σημειώνουμε, ότι η κατασκευή του λεωφορείου είναι απολύτως σύμφωνη με τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές οδηγίες.

PreviousNext