Το 2023, οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,6% με σχεδόν 1,5 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των ισχυρών επιδόσεων στις κεντρικές αγορές της ΕΕ. Η Ιταλία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη αύξηση 22,7%, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 22%, τη Γερμανία με 12,1% και τη Γαλλία με 8,9%.
Ομοίως, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,3% με 346.986 μονάδες. Η Γερμανία ηγήθηκε με 94.820 πωλήσεις, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 24,4%. Άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν διψήφια ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας με 22,3%, της Ιταλίας με 11,4% και της Γαλλίας με 11,3%.
Οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά ένα σημαντικό ποσοστό 19,4% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας συνολικά τις 32.593 μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία και η Ισπανία αύξησαν τις πωλήσεις κατά 56,2%, ενώ η Γερμανία και η Γαλλία κατά 12,5% και 4,1% αντίστοιχα.
Πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων ανάλογα τον τύπο καυσίμου
Βαν: Το 2023, το ντίζελ συνέχισε να προηγείται, με 1,2 εκατομμύρια μονάδες να έχουν ταξινομηθεί, σημειώνοντας αύξηση 10,4% από το 2022. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς του μειώθηκε από 85,7% το 2022 σε 82,6% πέρυσι. Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά βαν κερδίζουν έδαφος, συμβάλλοντας σε μια σταδιακή αλλαγή της δυναμικής της αγοράς. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών βαν αυξήθηκαν κατά 56,8% το 2023, διεκδικώντας ποσοστό 7,4%, από 5,4% το 2022. Αυτή η μετατόπιση οφείλεται σε σημαντικά κέρδη σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Ολλανδίας (+110,4%), της Ισπανίας (+100,3%) και της Γαλλίας (+76,7%).
Φορτηγά: Το 2023, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά φορτηγών, αποτελώντας το 95,7% των ταξινομήσεων. Σταθερή αύξηση 15,4% καταγράφηκε στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην ΕΕ, ωθούμενη από επεκτάσεις σε βασικές αγορές, όπως η Γερμανία (+23,5%), η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+12,3%). Παράλληλα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών φορτηγών σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 234,1%, φτάνοντας τις 5.279 μονάδες. Η Ολλανδία (+889,7%) και η Γερμανία (+169,8%) αναδείχθηκαν ως οι κύριοι μοχλοί πίσω από αυτήν την ανάπτυξη, συνεισφέροντας από κοινού σε πάνω από το 60% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,5% της αγοράς, σημαντική πρόοδος από το 0,8% του προηγούμενου έτους.
Λεωφορεία: Το 2023, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 39,1% με 5.166 μονάδες, διεκδικώντας το 15,9% της αγοράς. Η Ισπανία προηγήθηκε με εντυπωσιακή αύξηση 269,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+253,4%) και τη Γερμανία (+29,3%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία παρουσίασαν επίσης θετικά στοιχεία στο τέλος του έτους, σημειώνοντας αύξηση 115,1%, που σχεδόν διπλασίασε το μερίδιο αγοράς από 7,1% σε 12,8% σε σύγκριση με το 2022. Η μεγάλη αύξηση στις τρεις πρώτες αγορές – Γαλλία (+221,3%), Ισπανία (+ 172,4%) και η Γερμανία (+37,5%) – συνέβαλε σε αυτό το αποτέλεσμα. Ωστόσο, παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των λεωφορείων με εναλλακτική κίνηση, το ντίζελ διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο με 62,3%, αν και μειωμένο από 66,9% το 2022.