Τροχοί & TIR

Δέσμες έργων και δράσεων που προωθεί το υπ. Μεταφορών

Η παραπέρα ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η προμήθεια 1.300 πράσινων λεωφορείων ως το τέλος της τετραετία, η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, η υλοποίηση τ
Τρίτη 17/10/2023 - 14:36
Κοινοποίηση στα Social Media

Η παραπέρα ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η προμήθεια 1.300 πράσινων λεωφορείων ως το τέλος της τετραετία, η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, η υλοποίηση των μεγάλων οδικών έργων είναι από τις βασικές δέσμες πολιτικών που ανακοίνωσε σήμερα ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Κάνοντας τον πρώτο τριμηνιαίο απολογισμό του έργου του υπουργείου, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι αυτό εδράζεται σε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών όπως:

Η υλοποίηση δημοσίων έργων: Βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές. Ανάμεσα σε αυτά και τα μεγάλα, εμβληματικά έργα:

- Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024.

- Σημαντικό τμήμα του Ε-65, μέχρι την Καλαμπάκα, παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024.

- Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος προχωρά, σε ποσοστό ολοκλήρωσης 25% του έργου μέχρι σήμερα.

- Η οδική σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, εφέτος.

- Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) ξεκινά τον επόμενο μήνα.

- Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακκαβιά επαναδημοπρατήθηκε.

- Εξετάζεται ο τρόπος επανα-δημοπράτησης τμήματος του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι.

- Ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα και η παράκαμψη της Χαλκίδας ξεκινούν να κατασκευάζονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με πρόδρομες εργασίες να υλοποιούνται σε κάποια τεχνικά έργα.

Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης: Το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων κυμαίνεται πλέον στο 10%, από 0,4% το 2019.

Ήδη εγκρίθηκαν 2.629 αιτήσεις πολιτών για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ενώ, ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το β’ κύκλο, και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις. Μάλιστα, σχεδόν 3 στις 4 αιτήσεις αφορούν δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρά αυτοκίνητα και ποδήλατα, στοιχείο που αποτυπώνει και τη στροφή της αγοράς προς τη μικρο-κινητικότητα.

Επίσης, το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 4.000, με στόχο να αναπτυχθούν 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2030.

Η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, διότι τα άλλα ανήκουν στις περιφέρειες. Ο έλεγχος και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής.

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στις εξής δέσμες πολιτικής:

Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων: Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας. Υλοποιείται ήδη η ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα 250 λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν τέλος Απριλίου του 2024.

Επίσης, δρομολογήθηκαν, πριν περίπου 20 ημέρες, οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.

- Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

- Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.

- Η δημιουργία μητροπολιτικών φορέων, υπεύθυνων για το κυκλοφοριακό, σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

- Η ενίσχυση υφιστάμενων και η δημιουργία νέων λεωφορειακών γραμμών από τα ΚΤΕΛ, υπό τον συντονισμό του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

- Η ενίσχυση των μοντέλων ΒΙΜ, που διασφαλίζουν την ολοκληρωμένη ψηφιακή απεικόνιση των φυσικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών μιας υποδομής.

- Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές. 

- Η άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας.

PreviousNext