Τροχοί & TIR

Διακρατική συμφωνία για κυκλοφορία 25μετρων συρμών

Οι υπουργοί Μεταφορών Γερμανίας και Δανίας υπέγραψαν συμφωνία για την αμοιβαία κυκλοφορία 25μετρων συρμών, δηλαδή γερμανικοί συρμοί θα μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Δανίας και το αντίθετο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 07/12/2023 - 11:38
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι υπουργοί Μεταφορών Γερμανίας και Δανίας υπέγραψαν συμφωνία για την αμοιβαία κυκλοφορία 25μετρων συρμών, δηλαδή γερμανικοί συρμοί θα μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Δανίας και το αντίθετο.

Υπενθυμίζουμε ότι για τη διασυνοριακή κυκλοφορία φορτηγών μεγάλου μήκους απαιτείται συμφωνία με τα όμορα κράτη, ενώ για την κυκλοφορία εντός της χώρας ταξινόμησης του φορτηγού απαιτείται η απόφαση του υπ. Υποδομών και μεταφορών. Επίσης, μια χώρα που δεν χορηγεί άδειες για κυκλοφορία συρμών 25,25 στο έδαφός της έχει το δικαίωμα να μην επιτρέπει την κυκλοφορία ξένων συρμών στην επικράτειά της.

Είναι, όμως, ενδιαφέρουσα η ρύθμιση της σχετικής οδηγίας της ΕΕ σύμφωνα με την οποία ένα κράτος-μέλος μπορεί να ορίζει την κυκλοφορία των mega trucks σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους που ενώνουν μεγάλα λιμάνια και εμπορευματικά κέντρα με την προϋπόθεση βέβαια ότι υπάρχει η ανάλογη υποδομή εξόδου/ εισόδου από τον αυτοκινητόδρομο προς το εμπορευματικό κέντρο και αντίστροφα.

Ταυτόχρονα, όμως, τίθεται και ένας ακόμη περιορισμός προκειμένου τα mega trucks να μην επωφεληθούν των σιδηροδρομικών φορτίων. Προβλέπεται, λοιπόν, ότι τα mega trucks μπορούν να εισέλθουν σε σιδηροδρομικό terminal, αλλά μόνο για να μεταφορτώσουν στον σιδηρόδρομο. Μπορούν να παραλάβουν εμπορεύματα (π.χ. κοντέινερ) από τον σιδηρόδρομο με την προϋπόθεση ότι ο προορισμός (π.χ. του κοντέινερ) δεν διαθέτει σιδηροδρομικό σταθμό.

Πρόκειται για μια ακόμη κραυγαλέα εύνοια των Βρυξελλών υπέρ του σιδηρόδρομου και σε βάρος των φορτηγών.

Σημειώνεται ότι οι συρμοί των 25,25 μέτρων, γνωστοί και ως Mega Trucks συνδυάζουν την αύξηση του ωφέλιμου βάρους κατά 40%, την οικονομία στην κατανάλωση κατά 15% έως 25%, τη μείωση των εκπομπών CO2, ενώ απαιτείται και μικρότερος αριθμός οδηγών, ειδικά αυτή την περίοδο που η Ευρώπη βιώνει τεράστια έλλειψη οδηγών φορτηγών.

Τα Mega Trucks των 25,25 μέτρων

Τα mega trucks στο μήκος των 25,25 μέτρων συνήθως τα συναντάμε στον συνδυασμό τράκτορα + επικαθήμενο + συρόμενο δύο αξόνων κεντρικά τοποθετημένων (κεντροαξονικό τρέιλερ).

Ένας άλλος συνδυασμός αποτελείται από μονό τριάξονο φορτηγό και μακρύ 4αξονικό συρόμενο ή τριάξονο φορτηγό + διάξονη ντόλλυ + τριαξονικό επικαθήμενο.

Και οι τρεις αυτοί συνδυασμοί διατηρούν το πλεονέκτημα της γνωστής μας χρήσης, δηλαδή του τράκτορα να κοτσάρει επικαθήμενο και του τριάξονου να κοτσάρει συρόμενο.

Πάντως, η κυκλοφορία των mega trucks πρέπει να είναι αδειοδοτημένη, ώστε ο κάθε άξονας να μην υπερβαίνει τα νόμιμα ανώτερα επιτρεπτά βάρη. Το ίδιο ισχύει και για το πέταλο ή την κοτσαδούρα.

Ακόμη, ο κύκλος περιστροφής του συρμού δεν πρέπει να ξεπερνά συγκεκριμένη ακτίνα. Ειδικότερα, ο εξωτερικός κύκλος δεν πρέπει να ξεπερνά ακτίνα 14,5 μέτρων και ο εσωτερικός τα 6,5 μέτρα.

PreviousNext