Τροχοί & TIR

Διευκόλυνση κατασκευαστών στο χρονοδιάγραμμα μείωσης των ρύπων. Τροποποίηση του κανονισμού

Τι προβλέπει η τροποποίηση που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πέμπτη 08/05/2025 - 11:10
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: DAF Trucks
φωτό: DAF Trucks

Η τροποποίηση που πρότεινε η Επιτροπή, για την οποία το Κοινοβούλιο αποφάσισε σήμερα να ενεργοποιήσει τη διαδικασία κατεπείγοντος δι’ ανατάσεως της χειρός, προβλέπει για τους κατασκευαστές τη δυνατότητα να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις τους ως προς τη μείωση των εκπομπών CO2 για τα έτη 2025, 2026 και 2027 με βάση τις μέσες επιδόσεις τους κατά την τριετία και όχι ανά έτος. 

Η προσέγγιση αυτή θα τους επιτρέψει να αντισταθμίσουν τυχόν πλεονάζουσες ετήσιες εκπομπές στην αρχή της περιόδου με υπέρβαση των σχετικών στόχων προς το τέλος της.

Οι ισχύοντες κανόνες θέτουν ετήσιους στόχους, οι οποίοι καλύπτουν πενταετείς περιόδους, για τη μείωση των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά στο σύνολο των οχημάτων στην ΕΕ. Από το 2025 και μέχρι το 2029, θα εφαρμόζεται ετήσιος στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 15% σε σύγκριση με τις τιμές του 2021.

Υπενθυμίζουμε ότι σχεδόν το σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε αντιδράσει στο αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η σημερινή τροποποίηση έρχεται ως συνέχεια ενός διαλόγου για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, που είχε δρομολογηθεί από την πρόεδρο της Επιτροπής Ursula von der Leyen στις 30 Ιανουαρίου 2025 και είχε βασιστεί στα συμπεράσματα μιας ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης και σε συζητήσεις με τη βιομηχανία και άλλους φορείς για την αντιμετώπιση των πλέον πιεστικών προκλήσεων του τομέα.

PreviousNext