Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. βρέθηκε η ψηφιακή κάρτα εργασίας, κρίνοντας ότι είναι αναγκαίες ορισμένες προσαρμογές για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες.
Η λειτουργικότητα, τα προβλήματα και οι προβληματισμοί του επιχειρηματικού κόσμου του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου, λόγω της εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας εξετάστηκαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, στην οποία παρέστη ο Υφυπουργός Εργασίας, Κώστας Καραγκούνης και άλλα κυβερνητικά στελέχη.
Ενδιαφέρον είχε η ομιλία του προέδρου του Επιμελητηρίου, Βασίλη Κορκίδη, ο οποίος απαρίθμησε τις επιχειρησιακές ιδιαιτερότητες των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς των εφοδιασμών πλοίων και τις ναυπηγοεπισκευές, σημειώνοντας ότι το αρμόδιο υπουργείο θα πρέπει να ακολουθήσει μία ευέλικτη πολιτική προσαρμογής ως προς την εφαρμογή της κάρτας, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα τα οποία ήδη το Επιμελητήριο είχε επισημάνει και καταθέσει με υπόμνημά του στο υπουργείο κατά τη συνάντηση με την υπουργό, Νίκη Κεραμέως. Υπάρχουν ιδιαιτερότητες στα ωράρια λειτουργίας, παρατήρησε, υπενθυμίζοντας ότι αυτά διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες των πλοίων κατά τους κατάπλους τους στα λιμάνια ή τα ναυπηγεία.
Μάλιστα, αναφορικά με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας οδηγών βαρέων οχημάτων στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, το Επιμελητήριο έθεσε υπόψη του υφυπουργού το θέμα αποσαφήνισης της κείμενης νομοθεσίας με έγγραφη οδηγία από το υπουργείο, καθώς, λόγω παρερμηνειών, όλοι οι παράγοντες μεταφοράς container, μεταφορείς, αυτοαπασχολούμενοι και μισθωτοί οδηγοί, λιμένες, τελωνεία, εισαγωγείς, εξαγωγείς, βιομηχανίες και λοιποί παραλήπτες ή αποστολείς φορτίου, βρίσκονται σε σύγχυση. Σχετικά με την έκτακτη βάρδια σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων, το Επιμελητήριο ζήτησε να υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος προσαρμογής, ώστε, όπου επιτρέπεται, να εφαρμόζεται με τρόπο που θα θωρακίζει τα εργασιακά δικαιώματα.