Για ένα έργο - σταθμό έκανε λόγο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων, το οποίο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλόκαστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.

Στην τελετή εγκαινίων μίλησε, επίσης, ο Υφυπουργός Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, ενώ το παρών έδωσαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο αυτό είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.

aigio-4_0.jpeg

Ταχύτητα και Διασύνδεση

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει, είτε στο αεροδρόμιο, είτε στο λιμάνι του Πειραιά.

«Έτσι λοιπόν, δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα, το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.

«Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φθάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας» πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι επιπλέον, φθάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα, έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μπορεί να πάει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.

«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε, επίσης, ο κ. Κεφαλογιάννης, τονίζοντας: «Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του Προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση».