Τροχοί & TIR

Εκσυγχρονισμός των Μεταφορών με αξιοποίηση της τεχνολογίας

Τους άξονες της πολιτικής περιορισμού των ρυπογόνων μέσων και της ενίσχυσης των ήπιων μορφών μετακίνησης παρουσίασε σήμερα, Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος γι
Παρασκευή 03/06/2022 - 14:49
Κοινοποίηση στα Social Media

Τους άξονες της πολιτικής περιορισμού των ρυπογόνων μέσων και της ενίσχυσης των ήπιων μορφών μετακίνησης παρουσίασε σήμερα, Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο συνέδριο για την Εβδομάδα Κλιματικής Ουδετερότητας που πραγματοποιείται στην Κοζάνη. 

Αναφερόμενος στον ευρωπαϊκό στόχο να περιορισθούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά το ήμισυ έως το 2030, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η Ελλάδα εφαρμόζει μια συγκροτημένη πολιτική περιορισμού των ρυπογόνων μέσων, ως επιλογή.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η κυβέρνηση λαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα που ενθαρρύνουν τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, την ηλεκτροκίνηση και την ήπια αστική κινητικότητα, ενώ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο Κώστας Καραμανλής δημιουργούν υποδομές που περιορίζουν σημαντικά τη χρήση του αυτοκινήτου, όχι μόνο στις επιβατικές μεταφορές, αλλά και στις εμπορευματικές.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι κομβικό ρόλο για την ανάπλαση του αστικού περιβάλλοντος έχουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και πρόσθεσε ότι «το 1/3 των Δήμων πραγματοποιούν ή βρίσκονται σε ώριμο στάδιο ολοκλήρωσης των σχεδίων κινητικότητας, κάτι που αποδεικνύει πως τα ΣΒΑΚ έχουν εδραιωθεί».

Για την ηλεκτροκίνηση ανέφερε ότι το 2020 είχαν ταξινομηθεί 1.083 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ταξινομήθηκαν 3.594.

Ο υπερτριπλασιαμός των ταξινομήσεων ήταν αποτέλεσμα του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», αλλά και των θεσμικών παρεμβάσεων που έγιναν από το Υπουργείο Μεταφορών για την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης.

Ενδεικτικά, βρίσκεται ήδη σε λειτουργία και ενημερώνεται διαρκώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Φόρτισης που παρέχει στους χρήστες άμεση πληροφορία.

Ο οδηγός ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος μπορεί πλέον να γνωρίζει μέσα από την οθόνη του αυτοκινήτου του που υπάρχει φορτιστής, τη διαθεσιμότητα, το κόστος, τον τρόπο πληρωμής, ακόμη και να κάνει κράτηση αν υπάρχει μποτιλιάρισμα.

«Η αποτελεσματικότητα και η οικονομία είναι τα δύο βασικά ζητούμενα για να πετύχουμε τη μετάβαση στις πράσινες και βιώσιμες μετακινήσεις», κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.

PreviousNext