Τροχοί & TIR

Solaris Urbino υδρογόνου για την Κολωνία

Ο γερμανικός φορέας αστικών συγκοινωνιών RVK τοποθέτησε νέα παραγγελία στη Solaris για την προμήθεια 20 λεωφορείων Urbino με καύσιμο υδρογόνο, ενώ έχει ήδη σε λειτουργία 15 Urbino υδρογόνου από την
Κυριακή 05/06/2022 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ο γερμανικός φορέας αστικών συγκοινωνιών RVK τοποθέτησε νέα παραγγελία στη Solaris για την προμήθεια 20 λεωφορείων Urbino με καύσιμο υδρογόνο, ενώ έχει ήδη σε λειτουργία 15 Urbino υδρογόνου από την πρώτη παραγγελία που έγινε το 2020.

Το Solaris Urbino 12 Hydrogen είναι ένα χαμηλοδάπεδο αστικό λεωφορείο μηδενικών εκπομπών ρύπων, με πραγματικά εντυπωσιακή εκμετάλλευση. Στα 12 μέτρα μήκους και στους 19,2 τόνους μικτού, διαθέτει ικανότητα τοποθέτησης έως και 37 καθισμάτων και μεταφοράς 89 επιβατών. Εξοπλίζεται με μπαταρίες High Power της Solaris, κυψέλες καυσίμου 70 kW της Ballard και ηλεκτρικό άξονα. Σχηματικά, η ροή της ενέργειας έχει ως εξής: αέρας από το εξωτερικό περιβάλλον και υδρογόνο από τις δεξαμενές καυσίμου κατευθύνονται προς τις κυψέλες καυσίμου.

Εκεί, ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης, δημιουργούνται νερό και ηλεκτρική ενέργεια. Κατόπιν, η ηλεκτρική ενέργεια κατευθύνεται είτε προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, ή προς τη συστοιχία των μπαταριών –ανάλογα με την ανάγκη που «βλέπουν» τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Σταδιακά, η ισχύς του μοτέρ αυξάνει, και το όχημα αρχίζει να κινείται.

Η νέα γενιά fuel cell του Solaris έχει ισχύ 70 kW και εκτιμώμενη θερμική απόδοση έως 57%. Η εκτιμώμενη διάρκεια ωφέλιμης ζωής αγγίζει τις 30.000 ώρες, και αντέχει σε θερμοκρασίες έως -40 βαθμούς Κελσίου. Μια ψυχρή εκκίνηση π.χ., το πρωί, μπορεί να γίνει ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος έως μείον 25 βαθμούς, χωρίς να απαιτείται προθέρμανση μέσω εξωτερικής πηγής στη διάρκεια της νύχτας.

Μεγάλο μέρος της αποδοτικότητας και της ευχρηστίας σε πραγματικές συνθήκες του Urbino 12 hydrogen τελευταίας γενιάς οφείλεται στα νέα ρεζερβουάρ «Type 4» για το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής. Αυτά είναι τοποθετημένα στην οροφή του οχήματος, και μπροστά για καλύτερη κατανομή των μαζών. Είναι 5, κυλινδρικού σχήματος, με χωρητικότητα 312 λίτρα το καθένα (1512 συνολικά), ή 35,5 κιλά υδρογόνου, σε πίεση λειτουργίας 350 bar στους 15 βαθμούς Κελσίου. Είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, εμποτισμένα με εποξική ρητίνη και ζυγίζουν περίπου 20% λιγότερο από τα αντίστοιχα της προηγούμενης γενιάς.

PreviousNext