Την άμεση δημιουργία μιας «μαύρης λίστας» μεταφορέων παντός μεταφορικού μέσου που εμπλέκονται ή θα εμπλακούν σε παράνομη διακίνηση προσώπων, ζήτησε εκτάκτως η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, ζητώντας παράλληλα από τα κράτη μέλη τη θέσπιση βαρύτατων ποινών κατά των διακινητών.

Αποκλειστικό: Μανώλης Αγριμανάκης 

Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε ένα σχέδιο κανονισμού για την αντιμετώπιση της προώθησης μη νόμιμων ατόμων στην Ε.Ε. με το οποίο σχέδιο στρέφεται κατά παντός μεταφορέα και μεταφορικού μέσου που θα συλλαμβάνεται να προωθεί στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης παράνομους μετανάστες ή θα διευκολύνει με οποιοδήποτε τρόπο την είσοδό τους στην Ε.Ε.

Στα μεταφορικά μέσα περιλαμβάνονται φορτηγά και κάθε οδικό όχημα. Περιλαμβάνονται επίσης τα τρένα, τα πλοία και τα ποτάμια πλωτά μέσα.

Οι προβλεπόμενες ποινές είναι:

α. Καταχώριση των στοιχείων του μέσου, του οδηγού και του ιδιοκτήτη σε μια «μαύρη λίστα» η οποία θα περνάει στο διασυνοριακό σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών που ήδη λειτουργεί μεταξύ των αστυνομικών και τελωνειακών αρχών των χωρών μελών.

β. Αποκλεισμός του μεταφορέα από το δικαίωμα να πραγματοποιεί μεταφορές εντός οποιασδήποτε χώρας της ΕΕ. Αποκλεισμός επίσης του μέσου από κάθε χερσαία ή αεροπορική διέλευση τράνζιτ μέσα ή πάνω από χώρες της ΕΕ.  

γ. Αναστολή ισχύος των αδειών κυκλοφορίας και των κατά περίπτωση (ανάλογα με το μέσο) πιστοποιητικών διενέργειας μεταφορών.

δ. Απαγόρευση εφοδιασμού με καύσιμα του μεταφορικού μέσου πλοίου ή τρένου και απαγόρευση πραγματοποίησης οποιασδήποτε εργασίας επισκευής ή συντήρησης του εντός της ΕΕ.

διακινηση μεταναστων

Τα παραπάνω μέτρα έρχονται στον απόηχο της δραματικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στα σύνορα Πολωνίας – Λευκορωσίας, στις συνεχώς αυξανόμενες μαζικές προωθήσεις μεταναστών με θαλάσσια μέσα από Αφρική και Ασία προς Ευρώπη, καθώς βέβαια και στην εκρηκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα λιμάνια της Γαλλίας, της Ιταλίας, αλλά και της Ελλάδας, κυρίως της Πάτρας.

Τα μέτρα που ζήτησε προς άμεση υλοποίηση η Ευρωπαία Επίτροπος ευνοούν μεν τη χώρα μας, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύονται και με οικονομικές ενισχύσεις προκειμένου να ενισχυθούν τόσο τα θαλάσσια, όσο και τα χερσαία σύνορά μας για την αντιμετώπιση των διακινητών και των προωθήσεων που επιχειρούν.

Άλλωστε, οι σχεδόν καθημερινές συλλήψεις διακινητών οδηγών νταλικών στα σύνορά μας στον Έβρο, στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας ή κατά μήκος της Εγνατίας, επιβεβαιώνει ότι η μεν πρόταση της ΕΕ κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά με δεδομένο ότι τα ελληνικά σύνορα είναι και ευρωπαϊκά χρειάζονται αυξημένη αστυνόμευση με προσωπικό και μέσα ανίχνευσης για τα οποία θα πρέπει να δοθούν επιπλέον ευρωπαϊκά κονδύλια.

 

λιμανι ηγουμενιτσας

 Προσοχή στους σαλταδόρους

Το σοβαρότερο ωστόσο πρόβλημα που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες καθ’ όλα νόμιμοι μεταφορείς είναι η περιφρούρηση των οχημάτων τους προκειμένου να αποτρέψουν τους παράνομους μετανάστες να τρυπώσουν κρυφά στην καρότσα του φορτηγού ή στη ρυμούλκα. 

Οδηγοί, τρέμουν κυριολεκτικά στην ιδέα να αφήσουν έστω για ένα λεπτό το αυτοκίνητο για να πάνε στην τουαλέτα ή να αγοράσουν ένα σάντουιτς για το δρόμο, γιατί βέβαια πολλά έχουν δει τα μάτια τους και ακόμα περισσότερα έχουν ακούσει από συναδέλφους. 

Αν σε έλεγχο εντοπιστεί ο μη νόμιμος μετανάστης, το όχημα ή ολόκληρος ο συρμός κατάσχεται, γίνονται συλλήψεις και αρχίζουν ανακρίσεις με τον οδηγό να πρέπει να αποδείξει ότι δεν είναι διακινητής.

Το πρόβλημα αυτό γίνεται οξύτερο εξαιτίας της έλλειψης φυλασσόμενων parking φορτηγών στη χώρα μας.