Τροχοί & TIR

ΕΛΣΤΑΤ: Οι Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές το Δ’ Τρίμηνο του 2024

Σε ποιες κατηγορίες παρατηρείται μείωση και σε ποιες αύξηση.
Δευτέρα 30/06/2025 - 12:31
Κοινοποίηση στα Social Media
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το Δ’ τρίμηνο του 2024. 

▪ Κατά το Δ’ τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το Δ’ τρίμηνο του 2023, παρατηρείται μείωση 5,7% του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα. Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το Δ’ τρίμηνο του 2024 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 61.161,4 χιλιάδες τόνους έναντι 64.874,2 χιλιάδων τόνων κατά το Δ’ τρίμηνο του 2023. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 4.693.337,1 χιλ. το Δ’ τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας μείωση 6,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023 που είχαν ανέλθει σε 5.026.443,2 χιλ. (Πίνακας 1, Γράφημα 1 φωτό επάνω). 

.

▪ Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, το Δ’ τρίμηνο του 2024 έναντι του Δ’ τριμήνου του 2023, παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες», «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» και «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» με σημαντικότερη αύξηση, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 1.701,1 χιλ. τόνους, ενώ μείωση παρατηρείται στις κατηγορίες «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» με σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 6.568,5 χιλ. τόνους. 

Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» και «Εμπορευματοκιβώτια», με σημαντικότερη αύξηση, σε απόλυτες τιμές, στη κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 151.873,3 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες», «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες με σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, στη κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 233.544,7 χιλ. τονοχιλιόμετρα. (Πίνακας 2, Γράφημα 2). 

.
.

▪ Στον Πίνακα 3 παρουσιάζονται τα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Ποσοστό 40,4% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 9,3% το Δ’ τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το Δ’ τρίμηνο του 2023. Κατά τη σύγκριση της ίδιας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στην Αττική κατά 11,8% (Γραφήματα 3 και 4). 

.
.

▪ Στον Πίνακα 4 παρουσιάζονται τα στοιχεία εκφορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 39,4%) πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 7,5% το Δ’ τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το Δ’ τρίμηνο του 2023. Κατά τη σύγκριση της ίδιας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στην Αττική κατά 11,1% (Γραφήματα 5 και 6).

.
.
PreviousNext