Τροχοί & TIR

Έρχονται αυξήσεις στα καράβια. Μέχρι 2,5 ευρώ/ μέτρο

Oι επερχόμενες αυξήσεις θα φτάνουν μέχρι και 15% πάνω από τις σημερινές και θα αφορούν τόσο τους επιβάτες όσο και τα μεταφερόμενα οχήματα.
Τετάρτη 15/01/2025 - 13:47
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αναμένονται στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αναμένονται στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής

Μεγάλες αυξήσεις αναμένεται να ανακοινώσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τις επόμενες ημέρες, αυτή τη φορά λόγω της ανόδου των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ETS), στις οποίες υπάγονται οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, αλλά και εξαιτίας της εφαρμογής του κανονισμού Fuel EU που επιβάλλει την καύση ακριβότερης ποιότητας καυσίμου ή την υποκατάστασή του με αυξημένη προσθήκη βιοκαυσίμου.

Σύμφωνα με το moneyreview.gr, οι επερχόμενες αυξήσεις θα φτάνουν μέχρι και 15% πάνω από τις σημερινές και θα αφορούν τόσο τους επιβάτες όσο και τα μεταφερόμενα οχήματα, ενώ στις Κυκλάδες αλλά και στις άλλες γραμμές του Αιγαίου, που δεν υπόκεινται ακόμη στο σύστημα εμπορίας ρύπων της Ε.Ε. –αλλά θα ενταχθούν από το 2029–, οι αυξήσεις αναμένεται να είναι κατά τι ηπιότερες, της τάξης του 10% έως 12%.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη ενημερώσει τις μεταφορικές αναφέροντας, μάλιστα, επιβάρυνση κατά 2,5 ευρώ/ μέτρο στις γραμμές της Κρήτης.

Από την άλλη πλευρά, η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών κατά περίπου 320 εκατ. ευρώ έως το 2031, σύμφωνα με σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο πλαίσιο της ημερίδας υπογράμμισε την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα πράσινα πλοία, σημειώνοντας πως από την πλευρά του το υπουργείο έχει καταφέρει να εξασφαλίσει κάποια από τα απαραίτητα κεφάλαια, μεταξύ άλλων και μέσω ΣΔΙΤ, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 265 εκατ. για τη ναυπήγηση πράσινων πλοίων.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ (Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) Διονύσιος Θεοδωράτος εξήγησε πως οι ακτοπλοϊκές έχουν ήδη επενδύσει περισσότερο από 1 δισ. για την αναβάθμιση του στόλου. Αξίζει να σημειωθεί πως το συνολικό κόστος της πράσινης μετάβασης και ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ.

Πηγή: moneyreview.gr

Previous