Τροχοί & TIR

Έρχονται μισθώσεις και βαρέων φορτηγών

Νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει τη χρονομίσθωση φορτηγών πάνω από 3,5 τόνους επεξεργάζεται το υπ. Υποδομών και Μεταφορών με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης με στόχο να διευκολυ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 02/12/2019 - 11:45
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι μισθώσεις οχημάτων και άνω των 3,5 τόνων θα συμβάλλουν στην αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών.
Οι μισθώσεις οχημάτων και άνω των 3,5 τόνων θα συμβάλλουν στην αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών.

Νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει τη χρονομίσθωση φορτηγών πάνω από 3,5 τόνους επεξεργάζεται το υπ. Υποδομών και Μεταφορών με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης με στόχο να διευκολυνθεί η αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών, θέμα το οποίο περιλαμβάνεται σε μια από τις 9 δράσεις του Εθνικού Σχεδίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Όπως έγινε γνωστό από υπηρεσιακούς παράγοντες που επεξεργάζονται τις παραπάνω δράσεις, η χρονομίσθωση θα έχει τη μορφή του operating leasing (λειτουργική μίσθωση), δηλαδή θα δίνεται η ευκαιρία στον ενδιαφερόμενο να μισθώσει ένα φορτηγό από εμπορική επιχείρηση (π.χ. εισαγωγέα – αντιπρόσωπο φορτηγών) και όχι απαραίτητα από εταιρεία leasing, θυγατρική μιας τράπεζας.

Οι επιλογές για το προς μίσθωση φορτηγό θα είναι πολλές, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, μόλις ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο, οι περισσότεροι αντιπρόσωποι - εισαγωγείς θα προχωρήσουν στις λειτουργικές μισθώσεις βαρέων φορτηγών, οπότε ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει μάρκα, κατηγορία μικτού βάρους και άλλα χαρακτηριστικά που θα ταιριάζουν στο μεταφορικό του έργο.

Η διάρκεια της μίσθωσης θα μπορεί να εκτείνεται ως τα πέντε χρόνια και στο μηνιαίο μίσθωμα θα περιλαμβάνεται το κόστος της ασφάλισης, των τελών κυκλοφορίας, της συντήρησης και των σέρβις του οχήματος, κάτι το οποίο ισχύει σήμερα για οχήματα μέχρι 3,5 τόνους.

Επιπλέον, με τη λειτουργική μίσθωση βαρέων οχημάτων θα δίδεται στον πελάτη η δυνατότητα με τη λήξη του χρόνου της σύμβασης να αγοράσει το όχημα, κάτι που δηλώνεται με την έναρξη της μίσθωσης, καθώς αυτή η επιλογή επηρεάζει το ύψος της μηνιαίας δόσης.

Η νομοθέτηση της λειτουργικής μίσθωσης για τα βαρέα φορτηγά εκτιμάται ότι θα είναι ελκυστική, καθώς συγκεντρώνει αρκετά πλεονεκτήματα με κυριότερο το φορολογικό, καθώς τα μισθώματα θεωρούνται κατά 100% έξοδα και έτσι μειώνουν τα ακαθάριστα έσοδα του πελάτη.

Πέρα, όμως, από τα παραπάνω, η λειτουργική μίσθωση θα βοηθήσει σημαντικά τους αυτοκινητιστές ΦΔΧ, οι οποίοι θα μπορούν να καλύπτουν και έκτακτο μεταφορικό έργο, είτε αυτό αφορά στον κατασκευαστικό κλάδο είτε άλλες συμβάσεις με εμπορικές επιχειρήσεις για τις μεταφορές των προϊόντων τους.

Ωστόσο, για τις λειτουργικές μισθώσεις για ΦΔΧ απαιτείται μια επιπλέον ρύθμιση, αυτή που θα επιτρέπει το δικαίωμα της άδειας ΔΧ να περνά και σε φορτηγά που αποκτώνται με μισθωτήρια σύμβαση, ενώ τώρα ισχύει μόνο αν το φορτηγό αποκτηθεί με τιμολόγιο αγοράς.

Κατασκευαστικές εταιρείες, Κοινοπραξίες και μεταφορικές επιχειρήσεις θα μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες των μεγάλων έργων με μισθώσεις φορτηγών για όσο διάστημα διαρκούν τα έργα.
PreviousNext