Ερώτηση για τη μη εγκατάσταση συστημάτων τηλεματικής στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, παρά την πρόβλεψη της σύμβασης που υπογράφτηκε δύο χρόνια πριν, κατέθεσαν προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Στο κείμενο της ερώτησης, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Νίκου Παππά, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του κόμματος, επισημαίνεται: «Παρότι στο άρθρο 5 της σύμβασης αναφέρεται ρητά ότι η συμβαλλόμενη εταιρεία (ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε.) “υποχρεούται να εγκαταστήσει με δαπάνες της, κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας Σύμβασης, σε όλα τα λεωφορεία που θα χρησιμοποιεί […] κατάλληλο σύστημα τηλεματικής, συμβατό με τα αντίστοιχα συστήματα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και της Ο.ΣΥ. Α.Ε., προκειμένου να πιστοποιείται η εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου (γραμμές, αριθμός δρομολογίων, πρόγραμμα δρομολογίων) και να επιμελείται με μέριμνα και δαπάνες της τη συντήρηση και την αξιόπιστη λειτουργία αυτού”, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ως σήμερα».

Όπως συμπληρώνουν στη συνέχεια οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, η εγκατάσταση της τηλεματικής θα συμβάλει στην πιστοποίηση της εκτέλεσης των δρομολογίων που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ σε 59 γραμμές, ενώ μέσω της πιστοποίησης αυτής «θα αποζημιώνονται ή θα επιβάλλονται οι ανάλογες (προβλεπόμενες) ρήτρες σε περίπτωση ανεκτέλεστων δρομολογίων».

Επειδή βάσει της σύμβασης θα έπρεπε όλα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ να φέρουν πριν την δρομολόγησή τους συσκευές τηλεματικής, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πως αιτιολογείτε την απαράδεκτα μεγάλη χρονική υστέρηση τοποθέτησης συσκευών τηλεματικής στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. και των υπεκμισθωτριών ΚΤΕΛ Α.Ε. (Θήβας, Εύβοιας και Κορίνθου), που εκτελούν αστική συγκοινωνία στην Αττική;

2. Πως ελέγχετε το συγκοινωνιακό έργο που εκτελούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ; Πως διασφαλίζετε την επίτευξη της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού εν μέσω πανδημίας;

3. Με ποιον τρόπο αποζημιώνονται τα ΚΤΕΛ, αφού δεν ελέγχεται το έργο που προσφέρουν; Και πως διαφυλάσσετε το δημόσιο συμφέρον;

4. Έχει τοποθετηθεί ανεξάρτητος ελεγκτής, όπως προβλέπεται από το άρθρο 9 της σύμβασης, ο οποίος θα εποπτεύει και θα πιστοποιεί το εκτελούμενο συγκοινωνιακό έργο;