Μία από τις βιομηχανίες που έχει ήδη αρχίσει να δέχεται τις αλλαγές από τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης είναι αυτή των φορτηγών, που αποτελεί και το βασικό «κρίκο» της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επιπλέον, δεν υπολείπεται σημαντικά ούτε η αγορά των λεωφορείων και πούλμαν, αλλά τα προσεχή χρόνια το «παιχνίδι» θα αλλάξει για τα καλά. Την αρχή θα κάνουν τα βαρέα φορτηγά και τα mini-bus, ενώ ραγδαίες αναμένονται οι εξελίξεις και στις υπόλοιπες κατηγορίες των επαγγελματικών οχημάτων.

Σύμφωνα με την αναφορά της Tractica, τα παγκόσμια έσοδα από τις πωλήσεις αυτόνομων επαγγελματικών οχημάτων, έφτασαν το 2017 στα 84 εκ. δολάρια. Η αγορά θα συνεχίσει να επεκτείνεται και ο ανταγωνισμός να αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό, που βάσει των εκτιμήσεων της Tractica τα έσοδα θα αγγίξουν τα 35 δις. δολάρια έως τα τέλη του 2022. Για να γίνει αυτό, η εταιρεία υπολογίζει πως από τα 343 αυτόνομα οχήματα που πωλήθηκαν το 2017, θα φτάσουμε από το 2022 στις 188.000 μονάδες το χρόνο. Όπως είπε ο αναλυτής της εταιρείας, Manoj Sahi: «Φανταστείτε τα επόμενα 2-3 χρόνια ως ένα διάλλειμα, καθώς πολλές σημαίνουσες εταιρείες ετοιμάζουν επενδύσεις για ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας.».

Η Tractica είναι μια αμερικάνικη εταιρεία ανάλυσης της αγοράς με έδρα στο Boulder του Κολοράντο, που μελετά την αλληλεπίδραση ανθρώπου και τεχνολογίας. Η σχετική έρευνά της τιτλοφορείται «Autonomous Trucks and Buses» και κάνει εκτιμήσεις για το εξαετές διάστημα από το 2017 έως το 2022, εστιάζοντας στους 32 πιο κρίσιμους «παίκτες» της αγοράς και υπολογίζοντας το πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εξελίξεις οι πιο