Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων Οργανισμών Μεταφορών και Logistics υπέγραψαν επιστολή με την οποία προειδοποιούν την κυβέρνηση ότι η έλλειψη οδηγών βαρέων φορτηγών στη Γερμανία ανέρχεται ήδη σε 70.000 και ότι εάν δεν ληφθούν επειγόντως μέτρα, ο αριθμός θα αυξηθεί με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στις οδικές μεταφορές και στη διακίνηση των προϊόντων.
Ζητούν επειγόντως τη λήψη μέτρων που θα διευκολύνουν τις εταιρείες να προσλαμβάνουν μη γερμανόφωνους οδηγούς βαρέων φορτηγών. Μια λύση είναι η αλλαγή στην εκπαίδευση και στις εξετάσεις για το επαγγελματικό δίπλωμα, ώστε να δίδεται η δυνατότητα συμμετοχής και σε μη γερμανόφωνους υποψήφιους οδηγούς.
Οι οργανισμοί έχουν προτείνει ένα λεγόμενο μοντέλο εκπαίδευσης οδηγών «2 σε 1» που θα ήταν λιγότερο γραφειοκρατικό και δαπανηρό, αλλά θα διατηρήσει τα υπάρχοντα επίπεδα ποιότητας.
Συγκεκριμένα, προτείνουν τη λήψη των παρακάτω μέτρων:
- Εξάλειψη των γλωσσικών εμποδίων στις εξετάσεις υποψηφίων επαγγελματιών οδηγών που δεν ομιλούν τη γερμανική γλώσσα
- Λιγότερη γραφειοκρατία στην αναγνώριση των ξένων αδειών οδήγησης
- Κατάργηση της αρχής του τόπου διαμονής για άδεια οδήγησης και επαγγελματικά προσόντα οδηγού
- Ψηφιοποίηση της κατάρτισης και της μετεκπαίδευσης (e-learning)
- Νομοθέτηση μικρότερης κατώτερης ηλικίας για νέους επαγγελματίες οδηγούς
- Μείωση των ωρών οδήγησης που απαιτούνται για την άδεια οδήγησης λεωφορείου Δ΄ Κατηγορίας
Οι υπογράφοντες την επιστολή είναι η Ομοσπονδιακή Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Λεωφορείων (BDO), η Ομοσπονδιακή Ένωση Οδικών Μεταφορών Εμπορευμάτων Logistics (BGL), η Ομοσπονδιακή Ένωση Γερμανικής Διαχείρισης Αποβλήτων, Διαχείρισης Νερού και Ανακύκλωσης (BDE) και η Ομοσπονδιακή Ένωση Διαμεταφορέων και Logistics (DSLV).