Κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο CFL στο Λουξεμβούργο, εκπρόσωποι των οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών εστίασαν στην ανάγκη της Ευρώπης για περισσότερους πολυτροπικούς τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων και πώς θα ενισχυθεί καλύτερα η συνεργασία μεταξύ των δύο τρόπων μεταφοράς.
Η IRU προσκλήθηκε να επισκεφθεί τον τερματικό σταθμό πολυτροπικών μεταφορών CFL στο Bettembourg-Dudelange του Λουξεμβούργου. Ο υπερσύγχρονος τερματικός σταθμός, ο οποίος έχει συνολική ετήσια χωρητικότητα 600.000 μονάδων, βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία ως διεθνής κόμβος στο σταυροδρόμι των ροών πολυτροπικών μεταφορών που προέρχονται από την Ευρώπη και όχι μόνο.
Ο CFL φιλοξενεί τόσο εμπορευματοκιβώτια όσο και ημιρυμουλκούμενα. Διαθέτει έναν ασφαλή χώρο στάθμευσης για τους πελάτες φορτηγών που φτάνουν στο Eurohub South logistics hub. Προσφέρει ασφαλείς θέσεις στάθμευσης σε φορτηγά με ημιρυμουλκούμενα και άμεση πρόσβαση από τον τερματικό σταθμό πολυτροπικών μεταφορών.
Ο Διευθυντής Υποστήριξης της ΕΕ της IRU, Raluca Marian, δήλωσε: «Το να βλέπεις έναν υπερσύγχρονο τερματικό σταθμό με σαφή στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών του, οι οποίοι είναι φορείς οδικών μεταφορών, είναι μια εντυπωσιακή εμπειρία». Και πρόσθεσε:
«Στην πράξη, όλα θα πρέπει να στοχεύουν σε μεταφορές, με συνεργασία και συμπληρωματικότητα μεταξύ των τρόπων μεταφοράς. Αυτό πρέπει να έχουν κατά νου οι πολιτικοί όταν νομοθετούν, αντί να προκαλούν αντιθέσεις και αντιφάσεις και να θέτουν τεχνητές ιεραρχίες αποκομμένες από την καθημερινή πραγματικότητα».
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, η IRU, η Διεθνής Ένωση Οδικών-Σιδηροδρομικών Συνδυασμένων Μεταφορών (UIRR) και οι υπεύθυνοι της CFL διερεύνησαν τρόπους βελτίωσης της συνεργασίας μεταξύ των οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών.
Συμφωνήθηκε ότι η συνεχιζόμενη αναθεώρηση των Διευρωπαϊκών Μεταφορών (TEN-T) έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τη συμπληρωματικότητα οδικών-σιδηροδρομικών μεταφορών ενθαρρύνοντας τις επενδύσεις σε πολυτροπικούς τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων σε ολόκληρη την ΕΕ.
Ωστόσο, τα κράτη-μέλη της ΕΕ σε προηγούμενες ανάλογες προτάσεις ήταν απρόθυμα να δεσμευτούν για την ανάπτυξη πολυτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών και αφαίρεσαν τις δεσμευτικές προθεσμίες για την κατασκευή τερματικών σταθμών που συνδέονται με αστικούς κόμβους. Η IRU και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές τόνισαν τη σημασία της ύπαρξης πολυτροπικών τερματικών μεταφορών εμπορευμάτων σε κοινή επιστολή τους από τον περασμένο Νοέμβριο.
Παράλληλα με την αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (TEN-T) η αναθεώρηση της οδηγίας για τις συνδυασμένες μεταφορές και των κανόνων βαρών και διαστάσεων – που αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ως μέρος της δέσμης πράσινων εμπορευματικών μεταφορών – θα μπορούσε να προσφέρει πρόσθετες ευκαιρίες για την ενίσχυση των οδικών-σιδηροδρομικών συνεργειών.