Τροχοί & TIR

Γιατί ο 6ος προβλήτας θα αναβαθμίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Τσάρας, στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.
Τρίτη 25/02/2025 - 11:16
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Σε δύο μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που θα αναβαθμίσει τον ρόλο του λιμένα της Θεσσαλονίκης στην περιοχή.

Όπως ανέφερε, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Τσάρας στην τοποθέτησή του στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης «από 12,6 μέτρα βάθος θα φτάσουμε στα 17 περίπου μέτρα, που σημαίνει ότι θα μπορούν να ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία που μεταφέρουν περισσότερα από 20.000 container, από 568 μέτρα μήκος, θα φτάσουμε στα 1081 μέτρα την προβλήτα και κατά συνέπεια θα μπορούν να εξυπηρετούνται στο λιμάνι δύο ή και τρία πλοία-δύο μεγάλα και ένα μικρότερο-και έτσι από 650.000 έως 700.000 που ήταν δυνατόν να εξυπηρετήσουμε σήμερα tus ετησίως, θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το ένα 1,2 εκατ., με προοπτικές μεγαλύτερες ανάλογα με τον τρόπο στιβασίας και ό,τι άλλα τεχνικά έργα θα φτιάξουμε», είπε. 

Τόνισε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό πλήρες στη χώρα, εξυπηρετώντας όλων των ειδών τα φορτία πλην καυσίμων, υπογράμμισε τον εξαιρετικό κοινωνικό και πολιτιστικό ρόλο που παίζει στην πόλη και τους αποθηκευτικούς χώρους που διαθέτει, ενώ ως πολύ σημαντικό χαρακτήρισε την ελεύθερη τελωνειακή ζώνη έκτασης περί τα 1.400 τετραγωνικά μέτρα. 

Μείναμε πίσω

Βέβαια, όπως είπε, είναι ανάγκη να «τρέξουν» με μεγαλύτερη ταχύτητα τα έργα για τη σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο και την ΠΑΘΕ, ενώ επισήμανε ότι για να θεωρείται σοβαρό και μεγάλο, θα πρέπει να διαθέτει και τελωνείο που «ναι μεν υπάρχει, αλλά έχει έως και δύο βάρδιες και όχι και τρίτη που είναι απαραίτητη». 

Μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του ο κ. Τσιάρας ανέφερε ότι ενώ μέχρι το 2010 δεν υπήρχαν λιμάνια στις δύο πλευρές της Βαλκανικής, «αλλά λιμανάκια», όπως είπε χαρακτηριστικά, ωστόσο «σήμερα διαπιστώνω ότι η Βουλγαρία μας έχει περάσει με τον Μπουργκάς, ενώ τα δύο λιμάνια στην Κροατία έγιναν σούπερ. Και εμείς εδώ παραμένουμε στην εποχή του 2010, κυρίως από πλευράς υποδομών εντός και εκτός λιμανιού».

PreviousNext