Κανένας περιορισμός στην παραγωγή πετρελαιοκίνητων βαρέων φορτηγών δεν πρόκειται να τεθεί τουλάχιστον μέχρι το 2040 - χρονικός περιορισμός μέχρι το 2035 έχει ήδη τεθεί για τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά και βαν.
Aυτό περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων σε σχέδιο πρότασης της ευρωπαϊκής ένωσης και το αποκαλύπτει το έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα το site euractiv. Όπως αναφέρει οι περιορισμοί θα τεθούν μετά το 2040.
Στο ίδιο σχέδιο πρότασης το οποίο θα συζητηθεί στις 14 Φεβρουαρίου 2023 περιλαμβάνεται και η πρόταση της ευρωπαϊκής επιτροπής για την αναθεώρηση του κανονισμού που ορίζει τις κατηγορίες εκπομπών ρύπων με επίμαχο σημείο την υιοθέτηση της κατηγορίας Euro 7, η οποία όμως συναντά την έντονη αντίδραση των ευρωπαίων κατασκευαστών οχημάτων.
Όπως έχει αναφερθεί επανειλημμένα στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR (σχετικό ρεπορτάζ στο troxoikaitir.gr στις 10 Ιανουαρίου 2023) εφόσον στη συνάντηση της 14ης Φεβρουαρίου επιβεβαιωθεί ότι μέχρι το 2040 δεν θα τεθεί κανένας περιορισμός στην παραγωγή πετρελαιοκίνητων βαρέων φορτηγών -πλην ενδεχομένως της κατηγορίας Euro 7- ο ορίζοντας της πετρελαιοκίνησης των φορτηγών παραμένει ανοιχτός για πολλά χρόνια ακόμα.
Αυτό θα έχει ευνοϊκή επίπτωση στην αγορά των καινούριων φορτηγών και στη διατήρηση της μεταπωλικής τους αξίας.