Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Οχημάτων έχει εκφράσει σε διάφορες περιστάσεις τις αντιρρήσεις της για το υπό διαμόρφωση πρότυπο Euro 7 (ειδικά για τα βαρέα οχήματα), το οποίο και θεωρεί ως μη ρεαλιστικό.
Το τελευταίο διάστημα, και ειδικά από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η ολοκληρωμένη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους κινητήρες Euro 7, όλοι οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων έχουν πλέον σοβαρές ενστάσεις: Μπορεί η πρόταση να μην είναι δεσμευτική, αλλά, είναι βέβαιο ότι δείχνει σχεδόν στο σύνολό της την τελική μορφή της μελλοντικής (2027) νομοθεσίας για τα επίπεδα εκπομπής ρύπων.
Στο T&T, από τότε που ξεκίνησαν οι διαβουλεύσεις, έχουμε παρουσιάσει και σχολιάσει όλες τις σχετικές εξελίξεις. Αυτό που αλλάζει τώρα –επιστολή ACEA 10 Ιανουαρίου 2023- είναι η αίσθηση του κατεπείγοντος, ενώ το διοικητικό συμβούλιο ζητά άμεσα συνάντηση με τον κ. Timmermans. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έγραψε λοιπόν πρόσφατα στον Frans Timmermans, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να προειδοποιήσει ότι τα πρότυπα Euro 7 και εκπομπών CO2 για βαρέα οχήματα δεν μπορούν να εξεταστούν μεμονωμένα, και ξεχωριστά το ένα από το άλλο. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων έχουν δεσμευτεί ότι θα παρέχουν τα κατάλληλα οχήματα για να μεταφέρουν γρήγορα τον κλάδο των οδικών μεταφορών της Ευρώπης σε λύσεις χωρίς ορυκτά καύσιμα έως το 2040, εστιασμένες σε οχήματα με ηλεκτρική μπαταρία ή/και υδρογόνο.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές προειδοποίησαν ότι η πρόσφατη πρόταση για τον κανονισμό Euro 7 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους επιβράδυνσης της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα. Κι αυτό γιατί, η πρόταση της Κομισιόν παραβλέπει εντελώς την επιταχυνόμενη στροφή προς τα οχήματα μηδενικών εκπομπών που, σε συνδυασμό με τα πιο πρόσφατα οχήματα Euro VI, θα επιφέρει ουσιαστικές μειώσεις στις εκπομπές καυσαερίων από τον στόλο βαρέων επαγγελματικών χώρων.
Η εστίαση (σύμφωνα με τον ACEA) πρέπει να είναι στους πραγματικούς παράγοντες και τα σημεία που εμποδίζουν την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων μέτρων που επιτρέπουν στους πελάτες/μεταφορείς να επιταχύνουν την ανανέωση του στόλου και να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις σε λύσεις χωρίς ορυκτά καύσιμα. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον ACEA, «η Ευρώπη θα πρέπει να στοχεύει σε μια ρεαλιστική, προοδευτική και τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση που διασφαλίζει ότι οι λύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών μπορούν να χρησιμεύσουν ως παγκόσμιο πρότυπο - χωρίς παρακάμψεις, όπως η πρόταση Euro 7».