Τροχοί & TIR

Χωρίς τέλος ταξινόμησης τα φορτηγά και λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Ποια μένουν απέξω

Υπετριπλάσιο το κόστος τους από τα λεωφορεία με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τρίτη 29/04/2025 - 13:33
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων, φορτηγών λεωφορείων με κυψέλες υδρογόνου μηδενικών ρύπων, προκειμένου να εξομοιωθούν με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα νομοθετεί η κυβέρνηση.

Στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο όπου παρουσιάστηκαν οι νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, περιλαμβάνεται η σχετική πρόταση, ενώ, θυμίζουμε, ότι έχει ήδη εξαγγελθεί η προμήθεια λεωφορείων υδρογόνου.

Πάντως, η παραπάνω πρόταση, καθώς αναφέρεται μόνο στα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου μηδενικών ρύπων, αφήνει εκτός κάθε προμήθειας τα λεωφορεία υδρογόνου απευθείας έγχυσης του καυσίμου στον κινητήρα, μια τεχνολογία που η Ε.Ε. έχει κατατάξει επίσης στην κατηγορία των μηδενικών ρύπων (αν και παράγονται ελάχιστοι ρύποι).

Σε κάθε περίπτωση, η εισαγωγή και η κυκλοφορία λεωφορείων υδρογόνου με κυψέλες καυσίμων (μηδενικών ρύπων) είναι στα σχέδια της κυβέρνησης και για τον ίδιο λόγο θα είναι διαθέσιμο και το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου για κίνηση.

Ωστόσο, και χωρίς τέλος ταξινόμησης τα λεωφορεία υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου έχουν κόστος υπετριπλάσιο των λεωφορείων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

PreviousNext