Τροχοί & TIR

Χρηματοδότηση 250 εκατ. ευρώ για χώρους στάθμευσης

Δημοσιεύτηκε χθες η επίσημη πρόσκληση της Ε.Ε. για υποβολή προτάσεων του έργου Connecting Europe Facility (CEF) για τη βελτίωση του δικτύου ασφαλών χώρων στάθμευσης (SSTPA) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το
Τετάρτη 14/09/2022 - 14:50
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό: IRU
Φωτό: IRU

Δημοσιεύτηκε χθες η επίσημη πρόσκληση της Ε.Ε. για υποβολή προτάσεων του έργου Connecting Europe Facility (CEF) για τη βελτίωση του δικτύου ασφαλών χώρων στάθμευσης (SSTPA) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο χρηματοδοτείται με το ποσό των 250 εκ. ευρώ.

Η παραπάνω χρηματοδότηση έρχεται ως συνέχεια της περυσινής με 100 εκατομμύρια ευρώ να διατίθενται στον γενικό φάκελο (General envelope) και 150 εκατομμύρια ευρώ στον φάκελο συνοχής (cohesion envelop). Οι δύο φάκελοι έχουν διαφορετικά κριτήρια επιλεξιμότητας.

Σε ανακοίνωσή της η διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών IRU σημειώνει:

«Αυτή η δεύτερη πρόσκληση υποβολής προτάσεων της ΕΕ για ασφαλή στάθμευση βασίζεται στην πρόσκληση του περασμένου έτους και είναι μια μοναδική ευκαιρία για τον κλάδο. Παρόλο που χαιρετίζουμε την τόσο αναγκαία οικονομική στήριξη για να βοηθήσουμε στην κατασκευή νέων ή την αναβάθμιση των υφιστάμενων χώρων στάθμευσης, ορισμένα κριτήρια πρέπει να επανεξεταστούν προσεκτικά για να μεγιστοποιηθεί η ωφέλεια από τη χρήση των κονδυλίων. Για παράδειγμα, το ολοκληρωμένο δίκτυο θα πρέπει να ορίζει το ποσοστό της απαιτούμενης ιδιωτικής συγχρηματοδότησης, το οποίο θα πρέπει να μειωθεί και να υπάρχει ένας επικαιροποιημένος χάρτης των τοποθεσιών που χρειάζονται ασφαλή στάθμευση», αναφέρει η IRU.

Σε άλλο σημείο η IRU υπενθυμίζει πως από την ολοκλήρωση της χρηματοδοτούμενης από την ΕΕ μελέτης για τα πρότυπα στάθμευσης της ΕΕ το 2018, δεν υπήρξαν ενημερώσεις σχετικά με τη χωρητικότητα και τη ζήτηση στάθμευσης. Σύμφωνα με τη μελέτη του 2018, υπήρχαν 300.000 διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης φορτηγών στην ΕΕ, με σημαντικό έλλειμμα 100.000 θέσεων για την κάλυψη της συνολικής ζήτησης. Μόνο 7.000 θέσεις, ή λιγότερο από το 3% των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης στην ΕΕ, βρίσκονται σε πιστοποιημένες ασφαλείς περιοχές. συμπληρώνει η IRU και καταλήγει:

«Η IRU θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για την υποστήριξη των προτύπων στάθμευσης φορτηγών της ΕΕ και την προώθηση της δημιουργίας νέων και αναβαθμισμένων SSTPA σε όλη την Ευρώπη».

Πηγή: IRU

PreviousNext