Τροχοί & TIR

Χρονιά ορόσημο το 2021 για τις υποδομές μεταφορών

Για τα μεγάλα έργα υποδομών και για ολόκληρο τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα σε όλη τη χώρα, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σ
Δευτέρα 22/02/2021 - 11:06
Κοινοποίηση στα Social Media

Για τα μεγάλα έργα υποδομών και για ολόκληρο τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα σε όλη τη χώρα, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής και στη δημοσιογράφο, Όλγα Κλώντζα.

«Σήμερα, ρεαλιστικά χαρακτηρίζουμε το 2021 ως χρονιά ορόσημο για τις υποδομές της χώρας. Το πακέτο έργων άνω των 13 δισ. € είναι το μεγαλύτερο που έχει υλοποιηθεί στην Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και τόνισε: «Σε αυτή την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, που έχει διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε, πράγματι, σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο έργων που μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. Κάτι το οποίο δεν ήταν εύκολο, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση παραλάβαμε μεγάλα έργα βαλτωμένα και μηδενική ωρίμανση νέων έργων».

Ακόμη μίλησε για  την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, τονίζοντας ότι: «παρελήφθησαν μπλοκαρισμένα λόγω λαθών και ιδεολογικών αγκυλώσεων της προηγούμενης κυβέρνησης», αλλά και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων έργων που έχει ανάγκη ο τόπος, από το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων έως έργα αντιπλημμυρικά, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου και έργα αναβάθμισης των λιμανιών και αεροδρομίων.

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στα ΣΔΙΤ που είναι έργα που θα γίνουν, χωρίς καθυστερήσεις και με σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα.

Για το Flyover της Θεσσαλονίκης τόνισε: «είναι ένα έργο προϋπολογισμού 370 εκατ.€, που ως Θεσσαλονικιός σας λέω ότι θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την καθημερινότητα της πόλης και θα δώσει μεγάλη ανάσα στην κυκλοφορία στους δρόμους. Και, μάλιστα, μαζί και με το Μετρό, θα αλλάξει εντελώς την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο ελέγχου δικαιολογητικών των συμμετεχόντων της Α’ Φάσης, που ολοκληρώνεται εντός του Φεβρουαρίου. Η Β’ Φάση προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021 με την ανάδειξη αναδόχου.

Για το βόρειο Τμήμα του Ε65 ανέφερε: «Πρόσφατα, μετά από επίπονες συστηματικές προσπάθειες και παρέμβαση ακόμα και του ίδιου του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, πήραμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Βόρειο τμήμα του Ε65, ένα έργο 450 εκατ. €, που θα αρχίσει άμεσα να κατασκευάζεται».

Για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος δήλωσε: «Μετά την απόφασή μας για επανένωση του έργου, πετύχαμε και να πάρουμε την έγκριση της DG GROW (Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις) και περιμένουμε μια ακόμα έγκριση από την DG COMP (Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) προκειμένου να ξεκινήσουμε το έργο εντός του 2021. Παράλληλα, δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκατ. € για τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος».

Τέλος, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα που έμεναν χρόνια στα χαρτιά, που σήμερα, δεν προχωρούν απλώς, αλλά μπαίνουν σε φάση αδειοδότησης και εγκρίσεων: «Για τον πολύπαθο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) σε 1,5 χρόνο αναθέσαμε 14 μελέτες και κατατέθηκε ήδη για έγκριση από το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Μέχρι το καλοκαίρι θα κατατεθούν αντίστοιχα για το μεγάλο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Η ολοκλήρωση των μελετών από το Υπουργείο Υποδομών είναι το μεγαλύτερο βήμα που έχει γίνει ποτέ για τον ΒΟΑΚ».

PreviousNext