Ηλεκτρικό, αποδοτικό, κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια. Ο ειδικός σε θέματα ηλεκτροκίνησης Designwerk είναι ο πρώτος κατασκευαστής που λάνσαρε έναν πλήρως ηλεκτρικό τράκτορα με χωρητικότητα μπαταρίας 1000 κιλοβατώρες (kWh), στέλνοντας έτσι το μήνυμα ότι οι μεγάλες αποστάσεις και οι βαριές μεταφορές δεν περιορίζονται μόνο στο ντίζελ και στο υδρογόνο.
Ο τράκτορας βασισμένος σε σασί Volvo σπάει το όριο της μιας μεγαβατώρας, αφού η συστοιχία των μπαταριών του ξεπερνά σε χωρητικότητα τις 1000 kWh (κιλοβατώρες) κάτι που κανείς άλλος κατασκευαστής δεν έχει μέχρι στιγμής καταφέρει.
Σύμφωνα με την ελβετική κατασκευάστρια εταιρεία DesignWerk από τις 1000 kWh διαθέσιμες για τις καθημερινές ανάγκες του τράκτορα είναι 864 kWh, ενώ οι υπόλοιπες μένουν προκειμένου να υποβοηθείται η διάρκεια ζωής των μπαταριών. Αναφορικά με την εμβέλεια, η DesignWerk δηλώνει ότι ο συρμός με μικτό 42 τόνων μπορεί να καλύψει 576 χιλιόμετρα, ενώ με ευνοϊκές συνθήκες όπως λιγότερες ανηφόρες ή λιγότερο ωφέλιμο, μπορεί να φτάσει τη χιλιομετρική εμβέλεια των 640 χιλιομέτρων.
Ο ιδρυτής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Designwerk, Tobias Wülser, το θέτει με λίγα λόγια: «Με τις μεγάλες χωρητικότητες των μπαταριών, η ενεργειακή απόδοση των ηλεκτρικών φορτηγών είναι ακόμη πιο εμφανής. Σε αυτή την περίπτωση, το ηλεκτροκίνητο όχημα καταναλώνει 52 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια από το πετρελαιοκίνητο όχημα». Τα στοιχεία μιλούν για το ηλεκτρικό φορτηγό όχι μόνο από την οικονομική πλευρά. Με μέση χιλιομετρική απόσταση 120.000 χιλιομέτρων ετησίως, η εξοικονόμηση CO2 με ένα ελβετικό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας είναι 74 τοις εκατό σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.
Λόγω της ειδικής τοποθέτησης των συστημάτων μπαταριών πίσω από την καμπίνα και της σχετικής επιμήκυνσης του πλαισίου κατά ένα μέτρο, το όχημα είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για χρήση στην Ελβετία και τις Σκανδιναβικές χώρες. Η επιλογή φόρτισης του οχήματος με 350 kW επιτρέπει τη χρήση του σε βάρδιες. Το ηλεκτρικό φορτηγό φορτίζει το 80% του SoC σε περίπου 100 λεπτά.
Πηγή: DesignWerk