Η τελευταία αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας, ως προς την αποτελεσματικότητα του τομέα των logistics και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ανέδειξε την Ελλάδα στην 19η θέση το 2023 από την 42η θέση το 2018, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική, που ακολουθείται από την Κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια.
Η Στρατηγική αυτή εφαρμόζεται από την αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή, στην οποία ο Μιχάλης Παπαδόπουλος συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, με Πρόεδρο τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη και σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή Logistics με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο.
Η Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική επικεντρώνεται στους εξής άξονες:
- Αναβάθμιση των υποδομών, με αιχμές τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων όπως το Θριάσιο Ι&ΙΙ, το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιανατολικής Ευρώπης στη Φυλή και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με λιμένες και βιομηχανικές περιοχές.
- Ψηφιακός μετασχηματισμός, με πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή του Υπουργείου Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX, που αποτελεί το πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης στις μεταφορές και τα logistics.
- Η Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
- Η βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.
«Στόχος μας, αναφέρει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, είναι να προσφέρει η Ελλάδα υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και να καταστεί πύλη εισόδου για το φορτίο που διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ με προορισμό την Ευρώπη.
Η χώρα μας βρίσκεται πλέον στο «κλαμπ» των 20 χωρών που προσφέρουν τις πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλο τον κόσμο.
Η πρόοδος που έχει ήδη συντελεστεί αποτελεί το θεμέλιο για να πάμε ακόμη πιο ψηλά, αναδεικνύοντας την Ελλάδα στην πρώτη δεκάδα των χωρών με τις αποτελεσματικότερες υπηρεσίες εφοδιαστικής στο τέλος αυτής της δεκαετίας.
Θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με όραμα, σχέδιο και οργανωμένη στρατηγική, αναπτύσσοντας συνέργειες με τους φορείς του κλάδου και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η αναβαθμισμένη, πλέον, συμμετοχή της πατρίδας σε όλους τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ώστε να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση της Ελλάδας ως κόμβου διεθνών μεταφορών».