Μια νέα έκθεση της IRU (Διεθνής Ομοσπονδία Οδικών Μεταφορών) αποκαλύπτει ότι η συνεχιζόμενη έλλειψη επαγγελματιών οδηγών έχει ως αποτέλεσμα τη στασιμότητα επενδύσεων σε φορτηγά και εξοπλισμούς μεταφορών, τη μείωση της παραγωγικότητας και συνακόλουθα την πτώση των εσόδων των μεταφορικών εταιρειών.
Η έκθεση επισημαίνει ότι το 50% των επιχειρήσεων δεν μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους λόγω της έλλειψης οδηγών.
Στις χώρες της ΕΕ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Νορβηγία, η έλλειψη οδηγών φορτηγών ανέρχεται σε 233.000 άτομα και, λόγω των συνταξιοδοτήσεων, μέχρι το 2028 θα λείπουν περισσότεροι από 745.000 οδηγοί.
Ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης είναι η μέση ηλικία των οδηγών φορτηγών που υπολογίστηκε στα 47 χρόνια, ενώ το ένα τρίτο των οδηγών που σήμερα απασχολούνται είναι πάνω από 55 χρονών και μόλις το 5% των οδηγών είναι κάτω των 25 χρονών.
Χαμηλή είναι, επίσης, και η συμμετοχή των γυναικών. Μόνο το 4% των Ευρωπαίων οδηγών φορτηγών είναι γυναίκες. Η Γερμανία (7,2%), η Ρουμανία (6,1%) και η Γαλλία (4,5%) έχουν τα υψηλότερα ποσοστά γυναικών οδηγών φορτηγών. Η διαθεσιμότητα ασφαλών συνθηκών εργασίας και η πρόσβαση σε οργανωμένους χώρους ανάπαυσης είναι το κύριο μέλημα των γυναικών. Η βελτίωσή τους είναι το κλειδί για την προσέλκυση περισσότερων γυναικών στο επάγγελμα.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την απροθυμία των νέων και κυρίως των γυναικών να εισέλθουν στο επάγγελμα του οδηγού και ταυτόχρονα επιτείνουν την ανάγκη λήψης δραστικών μέτρων από την ΕΕ για την προσέλκυση νέων επαγγελματιών οδηγών.